Mina pojkar!
Idag var jag iväg till Sundsvall och hämtade två urgulliga råttpojkar. De är ca 2 månader gamla och väger redan över 300 gram, kommer bli stora pojkar, hihi!
Fick välja av de 5 pojkar de hade där, och då blev det dessa två, sociala och gosiga. Hihihi.
Ville bara skriva ut min lycka över att jag nu efter många om och men är råttägare!
Hade buren hemma hos mamma, som jag fick låna av Malinolsn här på forumet. Tack till henne!
Så var ju då tvungen att komma hit såklart, mamma skjutsar hem oss imorgon, men tills dess får de ha tidningspapper + en liten handduk som underlag och tyvärr inga hyllor. Har lite slarvigt klippt ihop en hängmatta och en liten hängpåse (en gammal luva, haha) som de kan ligga i, men de föredrar tydligen backen. Knasar.
Har inte ännu bestämt namn till dem - Tänkte först Frodo och Sam, men då jag hittade andra råttor här på Råttor iFokus som hade dessa namn och inte heller var så gamla för den delen, då kändes det tråkigt, så jag klurar ännu.
Balto och Tundra kallar jag dem sålänge, den "grå" är Balto och Tundra är den svarta. Hihi.
KOLLA MINA SÖTNÖTAR. 

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Fina pojkar!
Grattis till ditt nya liv som råttägare 
Qui dormit, non peccat
Åh va roligt! Jag fick också mina råttor idag, inte så unga, 8månader och honor :) Mina fick heta Robin & Lili och är helt underbart söta. Dock värkar den ena ha blivit förkyld.
Åh! vilka fina pojkar!! ska hämta mina flickor i stockholm i helgen, kan knappt bärga mig
Läängtar såå mycket! 
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎
Jag och pojkarna tackar hjärtligt! Om några timmar ska vi hem "på riktigt" och då ska jag fixa med hyllor och övrigt. ^_^ Tidningspapper märker jag redan nu är hemskt, luktar förjävligt, hahaha.
Har även hört att STL-ströet ska lukta mycket till råttor? Till mössen och hamstrarna har det funkat jättebra, men kanske bör köpa hem hampa till rådisarna ändå?
Har märkt också nu att de har vant sig lite mer vid att inte längre bo med sina bröder i det gamla hemmet, och de är mycket mer pigga på att nosa och gnaga äpple ur mina händer haha. De fick det nyss bara för att de såg så sugna ut när jag stod framför dem och smaskade…
#4 Roligt! Men tråkigt om den ena är förkyld, vi får hålla tummarna!
#5 Gud så roligt, förstår att du längtar, hihihi! 

De ser ut som en black hooded och en black striped roan. :)
Qui dormit, non peccat
#10 Åhå ^_^ Den färgen som "den grå" har, var mycket mörkare för bara några veckor sedan, och mammans grå färg är så blekt att hon ser extremt stickelhårig ut, om det är till någon hjälp med att avgöra färg, haha. 

#11 Jo det är ju en roan, de bleks ibland väldigt tidigt och mycket :)
Ser ut som en black iaf, ser inga bruna agoutinyanser på min skärm iaf.
Qui dormit, non peccat
#12 Ja okej! Näe, han är helt grå, nästan åt det blå hållet, inget brunt eller agouti i honom. Så du har nog rätt!
Ser precis ut som mina två tjejer som vi hämtade hem från S-vall i fredags. Hmm,kanske samma tjej för hon hade flera som skulle säljas. Min grå/vita (blå/vit?) har blå ögon. Mina tjejer är födda den 21 oktober.
//Birgitta
#14 Möjligt att det är samma! Tjejen som jag köpte mina killar av hette Rebecca. Jag kan inte dra till minnes att någon av tjejerna hade blå ögon, men jag kanske helt enkelt inte noterade det då jag var där! Låter himla fint. Mina killar är födda i oktober också, men fick inte veta exakt datum för hon hade skrivit upp det någonstans haha..

#14 Blåögda råttor? Får du gärna visa bild på isåfall. :)
Qui dormit, non peccat
Jo men då är det ju syskon:) för Rebecka hette hon. Ska försöka att fota "Kippan" men även om hon är den som är mest gosig o stilla så blir det himlasvårt att få bra bild på ögonen. Men ska prova iaf o sen ska jag lista ut hur jag får hit bilden också:) Ha tålamod så får vi se..
#17 Vad kul att veta vart några av deras systrar tagit vägen! Vill verkligen se bilder! 
Åhhhh det är nästan exakta kopior av mina två pojkar jag hade för ett par år sen :') guud <3
// Stephanie och hårbollarna 
Herre min jisses… fånga ögonfärgen…haha..trodde jag ja. Syns inte ett skvatt att hon,Kippan, har en klart blå ring runt pupillen:( Säljaren sa iaf att detta antagligen berodde på att mamman var blå. Har ju själv inte den blekaste första gången med råttor. Pappan skulle visst vara champagne. Hoppas bilden kommer med..
Men, Stumpan,sv/vita, hon nyser o låter skumt..Kan det vara förkylning eller rossel eller vad? Har inte sett nått rött varken från ögon eller nos. Ge mig gärna massor med tips hur jag kanske kan kurera sig.