Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 2193 ggr
[134643]
5

Zickans Handguns

Tänkte att vi kunde göra en tråd om våra små Handguns så att Zickan kan följa dem, och så att vi får skryta över våra pälsklingar!

Vilka har råttor fårn den kullen? Hur går det för er? :)

[134643]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har då Glock 38 och Sig Mosquito, som är omdöpta till Issa och Belle. Båda två är helt underbara! Busar runt som galningar, hoppar från ställen de inte borde hoppa från, biter sönder tröjor, och ligger och knastrar i luvan <3

"Lilla" Belle ( Som vägde 170 när hon var 6 veckor! )

[134643]
0

Och Issa då. Hon vägde "bara" 155 gram, men hon är mindre i kroppen än Belle så hon blir nog inte så stor som vuxen! :)

[MelissaTN]
0

Jag har Taurus Cia och Phoenix Hp22 som nu heter Milo och Emile Skrattande<3

Dom är jätte gulliga och knastar och har sig! Men är även busiga och kan få för sig att hitta på äventyr mitt på natten.. Kyss

Milo som tittar nyfiket ut :)<3

[MelissaTN]
0

Och Emile , som ligger och slappar med brorsan! :)<3

Lenate
0

Walther har flyttat in till mig. En jättemysig kille som helst sover på min nacke under håret. Han går jättebra ihop med Sinclair och Sheridan från Magdas kull som flyttade hit en vecka tidigare.

Tog några fina bilder idag men mobilen dog innan jag hann skicka över dom till mailen, lägger in dom imorgon.

Fridborg
0

Jag har Masterpiece 9mm :) Stor kille som redan väger 200 gram :) Går bra ihop med de andra grabbarna men har väl inte riktigt kommit in i gänget än. Sett honom sova i högen ett par gånger så det går framåt :) Otroligt fin i pälsen, "spökar" lite, men har sina otroligt mysiga stunder :)

zickan
0

Kul tråd.
Beretta bobcat stannar kvar här ett tag. Rätt stor kille med massa bus och gos. Colt, blå rexade honan inväntar sin transport till tjeckien. Och jag hoppas få med till en avels grupp på utställningen den 4dec. Se hur det går för dom :-)

Bilden är colt för lite mer än en vecka sedan

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
1

Allas regg papper fick i lördags på utställningen. Så de kommer snart att skickas ut :-)

Bilden på min beretta bobcat för lite mer än en vecka sedan

zickan
2

De som tycker det är kul med släktforskning och vill veta lite vad som finns bakom. Så har jag hunnit komma lite längre på stamtavlan LÄNK

Dannesgnagare
0

Magnum 45 hamna här hos sin pappa.

[134643]
0

MelissaTn: Har du vägt dina tjejor någon gång? Vill gärna veta ifall mina är stora eller små jämfört med sina systrar! :)

[MelissaTN]
0

#11 det är hanar , haha Tungan ute och jag har försökt och vägt dom , men dom var inte så stilla så jag kunde bara se att dom låg på 200 g Glad

[134643]
0

#12 Nehe?! Förlåt! *skäms*
Jag som hade för mig att jag valde mellan Issa och "Milo"… 

Vilka flyttade tjejerna hem till då Zickan? :)

[134643]
1

Tog lite kort på sötnosarna idag, lyckades äntligen övertala pappsen att ta hem hans systemkamera! Då vad jag ju tvungen att göra något kreativt så det blev lite julbilder! Dock var skitråttorna inte så sammarbetsvilliga men det blev ett par söta bilder! :)

Just nu ligger Issa innanför tröjan och Belle i luvan och sooover! <3

[134643]
1

Issa kikar fram <3

[134643]
0

Sen började skitråttorna rymma från fotosessionen och det blev inte fler bra kort xD

[MelissaTN]
0

#13 haha! gör inget xD

#16 vilka sötisar!! ska också sätta in några nya bilder jag tog idag :D men får nog bli imorrn .. orkar inte just nu :P tar en gammal bild istället!

Lenate
0

Här är några bilder på Walther. Glad

Lenate
1

Favoritstället under håret

Lenate
0

Luvan är också poppis Flört

zickan
0

2 honor är kvar här (firestorm mini och colt defender).

Stoegar cougar är hos geten här på rif. Men hon är nästan aldrig online.

wintermynta
0

Vill man veta mer om vad som ligger bakom pappan så får ni gärna fråga.
Kommer han att testas förresten? kan ju vara intressant att veta då även min linje ligger bakom, så man kan ha extra koll.

Fridborg
0

#22 Yes, jättegärna! Tänkte använda Master (Paris) i avel om 1,5 år om allt går som det ska, du kan väl PM:a mig?

[134643]
3

Åh. Belle gick precis runt på bordet och trampade runt lite på mammas dator. Hon förstod inte hur den funkade så på något sätt fick hon upp " Hjälp och support ". Sen nyss lyckades hon stänga av tv:n… Smart rådis! :)

[134643]
0

Belle väger idag ( 2 månader ) 190 gram! 
Och Issa ligger på 170 gram :)

Sen var Issa ute på äventyr idag! Hon fick följa med mig över till min pappa i några timmar. Hon skötte sig superbra! Låg för det mesta och sov i min luva! Nästa gång får Belle följa med! :)

zickan
0

Colt(hona) 192gram. Firestorm(hona) 184 gram

[134643]
0

Åh härligt då ligger de båda rätt bra till då!
Issa kanske skulle väga liiiite mer men hon ligger ju bra till om man går efter Grodans viktschema så hon är ju inte undeviktig i alla fall :)

Fridborg
0

Master (Paris) väger 225g :)

[134643]
0

Zickan, har du skickat ut stamtavlorna och våra selar än? :)

zickan
0

#29 jag och papper.. suck.. Alla ligger färdiga i kuvert. Ska bara ta mig förbi affären och köpa frimärken sedan posta. Ska iväg i morgon och lär gå förbi nån låda. Sagt till Afrejd att påminna mig. Hon ska hit i morrn.

Fridborg
0

#30 Du har säkert sagt det, men jag e virrig, jag får mina på söndag va? :P

[134643]
1

Idag fick råttisarna vara ute i hela mitt rum. Belle var lite modigare och vågade sig långt bort medans Issa var lite fegare men utforskade en massa hon med! Sen fick jag lov att springa ner för det ringde, när jag kom tillbaka kom båda råttorna springandes och nu ligger de och sover i min tröja Kyss

[MelissaTN]
1

Vill dela med mig av en söt bild på Milo! Datum står på bilden när jag tog den :)

[MelissaTN]
0

Och en söt bild på Emile! :)

[134643]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#34/ 33 Så söta!

Jag sa precis till min mamma hur chokad jag var att råttorna inte bitit sönder en enda grej. Sen går jag upp till rådisarna och får filmat detta… *fniss*

http://s1118.photobucket.com/albums/k619/134643/?action=view¤t=Etahrlooorar.mp4

Lenate
0

Vägde Walther idag, han väger 311g Glad

Fridborg
1

Har ingen fungerande våg längre, men när jag testade att väga mig själv och sedan med honom på axeln vart det iaf en viktökning på 3 hekto :P

[134643]
0

Fotade tjejorna idag, och fick iaf några bra bilder :)

Först ut kommer Belle ( som rosslar lite, men blir "behandlad" med Echinagard, thé och massor med kärlek! ) -

[134643]
0

Och så Issa -

[134643]
0

Och två bonusbilder!

[134643]
0

Zickan - Jag läste att pappan hade fått Fatt eye, är det något ofarligt? Om någon ur kullen skulle få det alltså :)

zickan
1

Trodde jag hade lyckats skicka pm till alla. Men skriver det här.

Det blev ett satt avelsförbud på kullen. En domare på en utställning här under vintern. Hittade fatt eye på pappan till kullen. Han kontrollerades nån vecka senare hos veterinären och det bekräftades. Då vi inte vet om det är genetisk eller inte så är det säkraste att de inte avlas vidare på. Fatt eye kan komma från genetisk nedärvning som från snabb vikt uppgång. Mellan tiden för parningen och den utställningen. Så hade hanen gått upp över 100gram och blivit rätt tjock.
Pappan har inga problem med sin lilla knöl och ingen behandling för den kommer sättas in. I värsta fall får råttorna en liten knöl i ögonvrån. Det jag fick reda på efter sökande på info runt marsvins folket. Är att den kan växa och behöva opereras bort. Om det kommer till den biten så är det bara att kontakta mig. Jag hjälper till.

Fridborg
0

Min plutt har kommit över spökperioden och blivit som smör i handen :) Vågen har pajat så jag har inte kunnat få en vikt men han har snart växt ikapp de stora grabbarna :) Han har även blivit väldigt mörk och brun på ryggen, nästan som en agouti :)

zickan
0

#43 Haha.. låter som han fått en hood :-).. Har inga bilder?

Fridborg
0

Jag kan försöka fixa det under dagen eller morgondagen :) Han har samma slags olika färger som en agouti, mörk längst in och lite olika längst ut på stråna fast han fortfarande går i en blå ton har han definitivt blivit brunare ^^

Fridborg
0

Här ser man det inte så tydligt, ska fota i bättre ljus senare. Det är killen närmast kameran man ser mest av :)

zickan
0

:-). Han ser ut att ha växt en hel del.

Bilden är Cold Defenden den 2 december. Se om jag kan ta några nya på de två tjejer som är kvar.

Fridborg
0

#47 Ja som jag sa så e han snart ikapp killarna som e födda i juli :)

Vilken fin kille! Master e bra mycket brunare. ^^

Du råkar inte veta när nästa utställning är? Då kommer han ju så får du ta en titt på honom :)

zickan
0

Nej nya nr av HR som skulle komma i December har ännu inte dykt upp. Jag vet att det är en utställning iom srs årsmöte i februari. Där får man bara ställa 2 i pet och inget mer.
Nästa stora är i mars, också kallhäll sthlm skulle jag tro.

Fridborg
0

Här ser man ryggen lite bättre :) Man ser även lite att han e brunare än roanen bredvid :)