Ensam
Hej! Nu är det så att min råtthona är ensam och jag undrar om jag ska skaffa henne en ny kompis eller låta henne vara ensam. Och om jag ska skaffa henne en ny kompis ska jag skaffa en unge eller en vuxen hon är ca 1 år tacksam för svar
// Madelene och Pälsbollarna
Sajtvärd på Camping
Medarbetare på Omplacering och Gecko

Eftersom råttor är flockdjur så är det lag på att de ska bo med en kompis. Så ja du ska skaffa en till 
Jag hade skaffat en eller två ungar till honan, det är lättare att introducera bäbisar än vuxna djur.
Qui dormit, non peccat
Jo jag vet att det är lag på det men tänkte att när hon är 1 år så kanske det inte går att skaffa en kompis till henne en ny dvs men tack för tipset har du några bra tips på hur man sätter ihop dem första gången de ses
Sajtvärd på Camping

Näe ålder spelar ingen roll på råttor, de kan alltid acceptera en burkompis och synnerligen om det är en unge.
Har hon alltid suttit ensam eller har hon blivit det nu?
Har du läst artikeln som finns här angående introducering?
http://rattor.ifokus.se/articles/4d71651db9cb4622330736a2-introducering-av-tamrattor
Qui dormit, non peccat
Nej hon har bara suttit själv några dagar tack för tipset ska läsa artikeln nu
Sajtvärd på Camping
Jag tror att det vore bäst o skaffa 2 bebisar åt din tjej. Din råtttjej är ju 1 år så om hon skulle falla ifrån framöver så har ju dom andra 2 råttisarna varandra.