Råttmänniskor
Jag bor i Dalarna och blev blixtförälskad i en liten råttgrabb i Stockholm. Jag lade in en annons på djurtransport.ifokus och bara ett par timmar senare blev jag erbjuden transport ända till Falun, några mil från där jag bor.
Alla råttmänniskor jag kommit i kontakt med är så trevliga och hjälpsamma! Råttmänniskor erbjuder sig att släpa med en råttbebis i julkaoset och frakta honom över halva landet trots mycket packning. Råttmänniskor svarar alltid hjälpsamt och ärligt när man frågar något. Därför tycker jag om er råttmänniskor så himla mycket. :)
Jag vill med inlägget också påpeka att avstånd sällan är ett problem och att man ska vara noga med att välja sina råttor och inte ta första bästa bara för att de finns i närheten. Nu hade jag såklart tur när jag fick napp så snabbt men transport går oftast att ordna. Leta tills det känns rätt!
Stort tack Lilith och Lamina!
Lilla sötisen :) Jätte skönt att det funkade så bra :)
Katoz
Ja, toppen! & tack till dig såkart Katoz för att du gav dig ut i julkaoset med honom och för att du (och din syster?) fött upp en så fin och mysig liten råtta! :D
Aw, vad söt du är ^^
Kan säga att vi var bra sugna på att säga att han försvunnit under transporten, ta med honom hem och starta en egen hanflock ;)
Så sjukt söt.
Tyckte väl att jag kände igen krabaten från R-kullen! :D Brorsan Ringo finns hemma hos mig ^^
# 3 Haha, jag förstår det! Han är ju så himla liten så större under har ju hänt än att en sån liten skit "försvunnit"! ;) Blev helt chockad när jag öppnade den lilla glasslådan. Hade inte sett en bebisråtta sen i maj så hade helt glömt bort hur himla små de är.
Var smått nervös när jag släppte ut mina (i jämförelse) sumoråttor till honom. :D
#4 Härligt! Så vad tyckte din flock om din julklapp till dem? Mina nosade knappt på Rajmo så vid första anblicken tyckte de nog att det var en superdålig julklapp. Inte ens lite leverpastej bemödade han att ha med sig, hörde jag dem muttra. Otacksamma odågor!
Nu sover de alla tre i sputniken och ser ut att ha det ganska mysigt. Så de blev nog lite glada innerst inne fast de är för coola för att visa det. ;D
Alltid lika kul att kunna glädja någon. Haha, själv hade jag bara ögon för Liliths ursöta mesar. Tur det kanske, jag har ju redan en hanflock.
Men lycka till med lillkillen! 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Haha, låter som att det hade kunnat bli ett riktigt triangeldrama det där ;)
Och återigen, tack så mycket för att du passat dem. Tror att en äventyrssemester var bra för dem ^^
#8 Haha, du vet väl att jag gjorde det bara för att försöka övertala dom att rymma från er och bosätta sig hos mig i största hemlighet.
Men dom ville inte, tyckte tydligen att ni är bättre att bo hos. Men dom har inget emot att komma och hälsa på fler gånger iaf. ^.^
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Haha, jag har släppt ut dem i köket här, och jag tror aldrig jag har sett dem springa runt så mycket. Nu är ju allting nytt igen :)
De har sagt till mig att de trivdes bra borta hos dig. Massa spännande saker att utforska och blivit bortskämda med grisöron och allt ^^