Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 472 ggr
DuBetMig
0

Veterinär imorgon

Gammelskrutten här hemma rosslar så blir att åka till vet imorgon. har en halv karta marbocyl hemma som jag fick till Nunne när han hade sin ögoninfektion. någon som vet om det funkar mot rossel? *lite skev ekonomi atm* :/

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

hus-musen
0

Tror inte det faktiskt. Dessutom ska du alltid avsluta en medecinkur om du påbörjar den för att slippa resistenta bakterier, så det är bättre att vänta.
Har du prednisolon hemma?

Qui dormit, non peccat

DuBetMig
0

Får se vad veterinären säger, fick en tid imorogn klockan 13. Funakr inte marbocyl behöver jag *enligt uppfödaren* baytril. Men får isf pengar på fredag så han får helt enkelt överleva fram tills dess isf.. 
Har inte prednisolon hemma. Något att införskaffa sig?

hus-musen
0

Oja, prednisolon är luftrörsvidgande, så om han har andningsproblem så hjälper det.

Du ska ha baytril, eller så kör du en dubbelkur med tex baytril och ronaxan eller vibranord.

Qui dormit, non peccat

DuBetMig
0

så med andra ord ska jag be om prednisolon, baytril och ronaxan/vibranord? Veterinären kommer ju tro att jag gått o blivit galen XD ..

hus-musen
0

Haha det räcker med något av det Skrattande Det var bara lite olika tips på vad du kan be om, glömde skriva bactrim!

Qui dormit, non peccat

DuBetMig
0

okej ,ska skriva upp haha kommer glömma bort annars lolz :D XD
Tack för alla råd :)