Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 547 ggr
[MellMell]
0

Ny bur!

Funderar på att köpa en ny bur till mina killar och undrar om det är någon som har haft/har en sån där voljär 16, och vad ni tycker om den?

http://www.kattlycka.se/fagel.html

Vilken tror ni blir bäst av en sån, eller en furet tower? Kom gärna med tips om ni vet några andra bra voljärer/burar! Ju större desto bättre! x)

Har just nu 4 killar, men vem vet, det kan ju bli fler i framtiden Oskyldig

Ninja
0

2 utragbara bottnar = många springor för kiss att samlas i och lukta pyton. Låga kanter så bottenströ kan hamna på golvet. Furet Tower tror jag är mer praktiska då, högre kanter och inte utdragbar botten. Furet Tower ger 1,2 m2 bottenyta (2*0,6 m2) medan voljär 16 har en bottenyta på 0,64 m2.

En bur som jag tycker verkar vara bra är Royal Suite 95 Double, helt ok utrymme, stora luckor som gör det lätt att komma åt (många burar har små luckor och man kan svära sig fördärvad över det), står på hjul.. finns en del bra burar/voljärer, men jag har dålig koll på vad de flesta heter tyvärr.. :P Men finns säkert andra som kan hjälpa på den punkten.

[MellMell]
0

Så lång tänkte jag aldrig, men nu verkar det helt självklart att det samlas mycket kiss där (A) hahaha tack för att du påpekade det! hade aldrig kommit på det själv xD

Får ta och leta vidare :P