God jul. Not.
Har legat vaken hela natten. Inte lyckats få en vet.tid till Data, men va lugn eftersom han bara rosslade litegrann och verkade må bra allmänt, men hans tillstånd har drastiskt försämrats, inatt lät det som att han hade andnöd :/ Kan inte åka in akut idag heller. Känns inte som en kul jul detta :/
Kan han räddas om jag lyckas fixa Baytril/annat imorrn eller tror ni det börjar bli kört? :S Han är ju bara halvåret gammal </3

Svårt att säga via internet.. Men troligtvis beroende på hur illa det är. Du har ingen prednisolon hemma?
Qui dormit, non peccat
#1 Alltså han e ju pigg och sådär nu igen, det verkar komma i vågor. Mycon har ju brytit ut ordentligt så frågan är om det verkligen är värt pengar och hans ork och hälsa att ta massa turer till vetten. Vår Seska vi har har blivit mycket bättre i lungorna sen vi började ge henne kamomillthé med vitlök, samma dag visade hon mindre symptom så jag tror faktiskt jag ska testa det. Inte för att jag är snål, men som med all antibiotika så kan han ju bli immun om man ger för mycket, så det ska vara om han blir ännu sämre.
Det är synd att man inte är smådjursvet så man hade alla svaren.
Säker på att det är myo och inte bara en förkylning som satt sig lite galet?. Myco lär inte hjälpa med te. Men en kraftig förkylning eller annan form av bakterie/virus angrepp kan hjälpas med te och kan jang
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#3 Hundra kan jag förstås inte vara :P Men jag känner till linjen och många är ju avlivade från den.
Jag hade en teori att slunga honom i en handduk när han låter som värst om det är slem han har i luftvägarna, men tänkte höra med er kunniga innan jag gör något. Och hjälper inte théet eller kan jang så kan man ju nästan vara säker på att det är myco.
#4 Ja hjälper inte enklare huskurer så är det något värre. Mico som andra bakterier/infektioner. Finns så mycket på råttor :-/. Ytterst drygt att åka på något under julhelgen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.