Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1201 ggr
mirrealfy
1

hallå

hej jag har en råtta som heter jamie va har haft 7 st men dom har tyvär döt jamie är 2 och ett halft år och är uppe och springer hela tiden hon älskar att mysa men bara en kortis då hon vill tricksa och myssa i hörn. en gång la hon sig på min strumpa och sommnade hon har mina möss att va med på dagarna men vågar inte lämmna dom tillsamans på nätterna då mössen är litte till och från men hon är väldigt snäll och jag undrar om ni har något man kan gjöra till henne som hon kan springa i eller gömma sig i!?

mikeiko
0

Jag har lite svårt att förstå vad du menar…säger du att du har en ensamråtta som du undrar om hon kan umgås med dina möss?

Råttor är rovdjur, så låt dem inte vara tillsammans, råttan kommer väldigt troligen bita ihjäl mössen, hur snäll hon än är. Det ligger i deras natur.

Ninja
0

Som jag fattar det så är det mössen som är dumma mot råttan? Och du vill ordna ett kryin åt henne så hon kommer undan? Möss är ju mindre än råttor, så det går ju inte..

Bättre är det väl att låta henne bo själv om mössen stressar henne, om du inte tänker skaffa fler råttor.

[morat]
0

Så som jag tolkar det så låter det som att du är rädd för att lämna råttan och mössen tillsammans om nätterna, och att du vill ha dem ihop eftersom att du tycker att det är synd om råttan som får bo själv annars? Eller jag kanske missförstod vad du menade? Alla verkar tolka detta på olika sätt, hehe.

Men hursomhelst. Din råtta har ju endå kommit till åren nu, och som någon annan nämnt så är råttor rovdjur och kan bita ihjäl mössen på bara någon sekund om de så vill. Tro mig, jag har varit med om det själv! Så ha helst inte mössen och råttan ihop över huvudtaget! Det är vad jag har lärt mig av min erfarenhet med råttor i alla fall.

mirrealfy
0

jag menar att det är mössen som är taskiga, och det är bara så att hon kan leka och sova i . ska inte låtta dom va tillsamans då.

mirrealfy
0

är det någon som vill dela ett tips om gömmställen ått min råtta

Ninja
0

Som det redan skrivits bör du inte hålla råttor och möss tillsammans. Även om du ordnar ett gömställe åt råttan så är mössen mindre än, och tar sig igenom alla öppningar råttan kommer in i. Ett gömställe hjälper därför inte, eftersom råttan ändå inte kommer undan.

Rädda din råtta från att bli terroriserad av mössen, låt henne få en lugn ålderdom i stället.

mieeow
0

Köp en ny kompis till henne? en råttkompis dåra, kanske två stycken för att de inte ska bli ensamma när gamlingen dör?

eller var med henne så mycket du kan nu den sista tiden, hon ska inte vara ensam alls i princip. Och håll henne särad från mössen. :)

mirrealfy
0

jag menar att jag inte ska sätta ihop dom men hon gillar att ligga i små ttunnlar och så men jag har inte några ider kvar och hon behöver mysiga små ställen att ligga på då jag inte kommer kunna ha råttor nästa år så kan jag inte köpa fler, jag ska köpa hund efter henne när hon går…. men jag gillar råttor

mieeow
0

hängmattor? tunnlar av tyg? Finns massa trådar om inredning till råttorna, bara att söka :)

mirrealfy
0

nu behövs det inga fler tips jag hittade henne död i morse snyft

Gråter

mikeiko
0

beklagar :(

Fackla
0

#10 Nej vad synd.. Beklagar.. :'(

mirrealfy
0