Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2039 ggr
Fridborg
0

(Bytes) Furet tower sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill du eller har du dragit ner på flocken och vill ha en mindre men bra bur?

Jag har en GD Rival att erbjuda och det jag söker är en Furet Tower. Det jag tänkte var ett byte, och är FT´n värd mer än GD´n så kan jag betala mellanskillnaden. Handen på hjärtat är jag för snål för att köpa en ny och har ingenstans att ha råttorna under tiden jag väntar på en köpare till GD´n :P

Har du en bur liknande FT är jag också intresserad, men den ska vara större än GD´n. Okej skick är att föredra, inga hål i plasten, men gnagt galler är okej.

Fridborg
0

Kanske ska skriva att jag inte kan erbjuda inredning eftersom jag kommer behöva till FT´n, men har du som du vill byta kan det ordnas :)

hus-musen
0

Kanske bra om du talar om vart du finns oxå :)

Qui dormit, non peccat

Fridborg
0

#2 Sorry! xD Jag finns i Stockholm, Hässelby. Begränsade transportmöjligheter finns, så gärna i stan! :)

Lancia
0

Damn, hade gärna bytt min FT mot den där men jag har 15-20 mil till sthlm. :|

Lamina
0

Där är den ju igen, min GD (som jag fortfarande ångrar att jag sålde). Skrattande Kanske jag kan tänka mig ett byte, om jag kan fundera ut hur (när) jag skulle kunna få upp den hit.

Du är inte intresserad av en XL (halv FT) eller något liknande?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Fridborg
0

#5 Stackars GD! :P

Det är avdelningen som jag är ute efter, så har du en relativt stor bur man kan dela av så är jag intresserad!

Lamina
0

Jag har två FT, men skulle klara mig med 1. Problemet är bara att ena "mittenlådan" är trasig och den andra har jag täppt igen hålet på, tror inte det går att få upp igen. Men om du ändå tänkt dela av buren kanske det inte är något problem..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

zickan
0

Har en ferret tower som inte behövs. Doc behöver jag transport hjälp från örebro till västerås innan den kan skickas iväg. Och det är hål tuggat på botten lådan. Satt för med en stor tung akvariesten på det stora hålet. Mina hanar bryr sig inte och försöker inte komma ut. Men honorna är hemska

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fridborg
0

#7 Menar du nu FT´n som du täppt igen hålet på? Det beror lite på, i värsta fall sitter jag med 2 hanflockar, i bästa fall 1 och då kan jag ju börja fundera på en honflock.

#8 Låter som mycket krångel, men om inget bättre kommer upp kan vi ta det då :)

Lamina
0

#9 Den ja. Annars har jag en botten med hål som bara ligger, men den behöver lagas. Inga problem, det kan jag fixa med formbar termoplast. Beprövad metod som fungerar. ^.^

//Lamina

Fridborg
0

#10 Det låter onekligen som en bra deal. Får man fråga hur bred och djup FT´n e? (för lat för att kolla upp :P) och fråga 2: hur gör vi med bytet? :) och fråga 3: den som e trasig i botten, finns det en chans öht att dela på den om man vill? och fråga 4: är det ett helt och klart byte eller blir det pengar i mellanskillnad?

hus-musen
0

#11 måtten är 160*75*80 på en ft.

Qui dormit, non peccat

Fridborg
0

#12 Perfekt! Det fungerar med inredningen som jag tänkt det.

Men okej, klart jag är intresserad av en av dom! Frågan är bara hur transporten ska gå till?

Lamina
0

Oj… Många frågor…

1. L 80 x B 75 x H 161 cm

2. Well, du bor i Sthlm, right? Pappa brukar köra ner dit titt som tätt. Ber jag lagom snällt kan jag säkert få honom att ta med den ner. ^.^

3. Jag tror det blir för krångligt om jag ska försöka förklara hur bottnarna ser ut, så jag letar rätt på kameran och fotar istället så får du bestämma själv vilken du vill ha. Men det får typ bli i morgon eller i helgen.

4. Hmm… Jag kan inte skicka med några tillbehör. Och egentligen så har ju GDn högre andrahandsvärde än FTn. Så tja, om det är någon som ska ha någon mellanskillnad så är det väl snarare du. ;)

//Lamina

Fridborg
0

#14 Jag e noga! :P

1. Perfa!

2. Ja jag bor i Hässelby om du vet vart det ligger? Det vore alldeles förträffligt om din pappa kunde :) Vet jag att FT´n e på G har jag inte jättebråttom, men gärna så snart som möjligt.

3. Gör gärna det! Imorrn eller helgen e nada problem!

4. Då behåller jag tillbehören om det är okej, annars sitter jag med knappt några alls :P Eftersom det är din gamla GD kanske du redan vet skavankerna, men jag skriver dom ändå. På ena sidoluckan har gallret böjts lite så det är lite mer galleravstånd, men inget som mina upptäckt eller bryr sig om. Har en cyckelkorg (som man ser på bilden som följer med pga skavanken), samt lite rost på gallret i botten (men det ser man ju inte eftersom man har borris/spån/whatever över) plus att en skruv saknas (men den är lätt att ersätta, jag har varit lat och struntat i den på ett icke viktigt ställe). Annars tycker jag att den är i bra skick. Vi kan ju komma överrens om mellanskillnaden, jag uppskattar verkligen din uppriktighet :)

Fridborg
0

Lamina! Tänkte bara höra hur det går, behöver ny bur rätt snart. :)

hus-musen
0

Jag säljer min furet tower nu, 1500 kr. finns i hägersten i sthlm om du är intresserad :) Bra skick, lite gnagt på ena botten.

Qui dormit, non peccat

hus-musen
0

förresten, byte är oxå intressant!

Qui dormit, non peccat

Lamina
0

Sorry. Har inte mått så bra dom senaste dagarna och liksom glömt/släppt allting. Ska se om jag kan ta några bilder när jag städar burarna i morgon. Oskyldig

Men behöver du ny bur snabbt så är det nog hus-musens bur ett bättre alternativ. Tungan ute

//Lamina

Fridborg
0

Oh! Ja det låter bra, hus-musen! Min är dock inte värd 1500 så det blir en mellanskillnad? Hägersten blir lättare att fixa transport till :) Har du bild?

hus-musen
0

#20 Pmar dig :)

Qui dormit, non peccat