Stl-strö luktar..
Dom två senaste stl jag köpt har varit annorlunda. Nu innehåller det även något papper och det luktar skumt. Först tänkte jag att det kanske bara var något konstigt med första, men även den andra luktar konstigt. Lukten lägger sig som i hela rummet och det är inte alls trevligt. Någon mer som upplevt detta?
Vi köpte 6 förpackningar för några månader sen och dom har varit normala, men snart är de dags att köpa nya, hoppas inte dom luktar något konstigt. Jag vill också höra om några fler varit med om det ^^
//Jacqueline Thawelin
Det kan ju ha varit något speciellt med just den leveransen.
Köpte en förpackning förut som dammade något otroligt, vilket troligtvis också bara var en tillfällighet men sedan dess har jag inte köpt STL strö :P (klarar inte av damm pga astma)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Hoppas det bara är tillfälligt. Det är ju så bra annars, och billigt :P
Sedan jag började med stl strö så har jag fått testa 3 modeller. Den förre de hade var riktigt jävla kass. Denna nu är ok men sämre. Mindre tjockt papper. Mer toa papper typ. Första som kördes var bäst
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hampströ is the shit
Billigt, drygt, luktlöst och dammfritt (från granngården)^^
Hakuna matata!
#5 har det också. Men det luktar fortare och är hårdare för rått tassar.
Det värsta jag tycker med hampa är att det flyger ur buren så snabbt.
Ett tag hade jag hampa på botten och stl strö över. Men ogillar att sopa hampaströ över allt. Fastnar i mina strumpor, på illern och i hundtassar. sedan är det över allt.
#6 Jag har löst det med att ha en handdammsugare vid buren. Blir ju diverse matrester på golvet med så kan lika bra dammsuga upp det med :P Annars kan man alltid sätta 10-20 cm plast längst ner på buren ^^
Hakuna matata!
mat blir det aldrig över på golvet här. jag har två pälsade dammsugare XD. Jag är så snål. Så för tillfället är det ännu gammal hederlig sopborste som gäller.
Men tillbaka till tråden lite. Kan vara någon ny sort som verkligen luktar illa. De verkar byta innehållet lite då och då. I det fallet så är hampa rätt bra. Luktar gott i 2 dagar iaf :-)
#9 Två dagar?! Jag kan ha det i en vecka i min gamla bur och 2 i min nya xD Iofs bara tre råttor men o.O
Men det kan nog mycket väl skilja mellan både balar och parti. Kolla på något annat ställe så länge och se om det skiljer :)
Hakuna matata!
#10 jag har 7 fullvuxna hanar där jag som mest kört hampa. De svinar rätt bra. Har inte strö alls i royalsuiten med honorna. Kör på ikeas dörr matta 4:- och byter 2ggr veckan. Tvättar. De är inte kissiga av sig som hanarna är. Kissar mest på toan som bajsar. Men hanarna kissar över allt.
#11 Ingen här kissar på lådan, men jag har väll nöjet att få det uppsamlat i hängmattorna :P
Hakuna matata!
hampaströ kan jag inte ha till honornas bur. Jag har fortfarande inte fixat någon kant till den buren så allt flyger ut väldigt lätt och lite extra lätt när det är så smått som hampaströ.
Sen gillar jag att stl blir mjukare för deras tassar även om hampaströ ändå blir väldigt mjukt. Och det funkar för mina långhåriga hamstrar bättre också även om dom varje kväll vaknar med papper i pälsen :P
Det jag har hemma nu innehåller grönt papper. Men jag hoppas det bara är någon tillfällig lukt. Jag är lite känslig för sånt där.
Det verkar lukta värst när man öppnat.
finns olika sorters stl- strö
tror det var PRO som fanns på granngården förut, nu har de gått över på CHAMP. den är det typ toa-pappersliknande uppblandat med grövre papper. den luktar lite fortare men den är mjukare för råttorna att vara på…
har inte märkt av nån lukt på balarna innan användning dock…. så förhoppningsvis har TS bara haft otur.