Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 485 ggr
MiaLemon
0

Bra råttbok?

Vilken är den bästa råttboken? Finns det någon på svenska eller engelska som flera tycker är riktigt bra? Eller kanske någon bok som srs rekomenderar?

Med bästa menar jag då bredaste med mest innehåll uppdaterad alltså en nyligen utgiven bok alltså ingen barnbok med massor av bilder utan ren faktabok om tamråttan.

EmmaG
0

Den enda vettiga boken om tamråttor på marknaden är Grodans bok. Är tyvärr svår att få tag på har hört. Ev kan den finnas på biblioteket..Annars finns ju Grodan här på iFokus så du kan ju fråga henne..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Taci
0

Håller med #1 .. Grodans bok, det är den mest realistiska, den stämmer bäst överens med sanningen tycker jag. Många råttböcker undrar man vart dom har fått allt ifrån ^^ Men Grodans bok kan man lita på :)

CamillaS
0

ja jag tycker Grodans bok e bra jag med, det var inte så svårt att få tag på den, lånade den på biblioteketFlört

amand
0

Vad heter boken?

Stephanie
0

Den fantastiska sällskapsråttan :)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

The_Rat
0

Den har jag lånat ut en gång på bibblan Glad

Zitos-360
0

på bibblan fins tamråttor. av nånting bulla

lolaisdenied
0

jag har bara läst 1 bok som handlat om råttor. det var tamråttor, ica förlag eller något.. den var inte vidare bra, inte enligt mig iaf..

Mischa
0

Har sett den på bibblan på min ort också, det är värt en chansning..

≧◔◡◔≦

Stephanie
0

#7 Det finns en bok av Gisela Bulla om tamråttor, men den har aldrig fått särskilt bra kritik… Den är bättre än de flesta andra, för hon har åtminstone ett par saker med som är rätt. Men Grodans bok är helt klart bäst i alla fall Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

frisse
0

inte för att det är en bok men jag har ju forskat gätte mycke om råttor och på hem sidan ratbower hittar man gätte mycke bra fackta tyckte jag iallafall :)

sweet_heart83
0

Jag var på biblioteket i eftermiddags och lånade "grodans bok" efter att ha läst era tips här. Har bara ögnat igenom den lite men den verkar absolut intressant! Jag och sambon ska läsa den tillsammans ikväll!!Glad

Lollo86
0

grodans bok? är det hon som heter grodan här som har skrivit den eller? :D eller varför kallas den annars så?

Ninja
0

#13 Japp det är Grodan som skrivit den. ): Som någon redan nämnt heter den egentligen "Den fantasktiska sällskapsråttan".

Lollo86
0

okej nice :D kanske man skulle gå in på biblioteket och leta upp den då. om den nu finns där =)

lolaisdenied
0

#11 ja, ratpower är en bra sida:)