Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 750 ggr
Lilith
0

Lithium är döende

Insåg nog redan igår att det var ohållbart, men hade nog en sista liten förhoppning att hon skulle bli bättre.
Klarade inte av att ringa veterinär för att boka tid idag och tittar på henne nu och inser att jag borde ha gjort det.

Har så dåligt samvete.

Jag vill inte att hon ska dö, samtidigt vill jag inte att hon ska leva såhär. Det gör så ont att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.

Zizza
0

Får man fråga vad som har hänt? Samt hur är hennes tillstånd nu mer specifikt?

Mvh. Sanne & Djuren

Lilith
0

Hon är gammal. Magrade av sista veckan, var pigg innan dess. Även om jag gärna sett att hon haft lite mer fettreserver.
Nu har hon svårt att andas, tvivlar på att hon äter ordentligt och rör inte vidare mycket på sig.

Lilith
0

Igår märkte jag att hon såg seg ut, och började ställa in mig på att det kanske var dags.
Hon verkar ha svårt att tvätta sig också.

Har varit bakbenssvag ett tag, men inget som hindrat henne.

Fridborg
0

Vad jag läst om här brukar de bli kalla när det precis är dags. Håll koll på henne, ring vet imorrn!

Zizza
0

Okej, håller med att de låter som att det är dags snart..
Min gammelgubbe har än så länge endast nått till dåligsyn, bakbensvaghet, samt lite jobbigt för att klättra/dålig balans.. Dock har inget ändrats något sen ½år..

Dock så går det fort när förändringarna väl kommer, så ring vet imorgon och försök inte ta på dig för mycket skuldkänslor, sånna här situationer är svåra och det är förstårligt

Mvh. Sanne & Djuren

Lilith
0

Hon är kall i tassar och svans, men det har hon varit en tid.

Tycker ni hon borde få sova i buren med de andra, eller ska jag försöka ha med henne i sängen i natt?

Hon klättrade upp på mig, men medan jag fixade med deras mat lät jag henne klättra tillbaka i en hängmatta i buren.
Tänkte vilket som kan vara minst stressande…

Lilith
0

Hon är kapabel att äta även om det går lite långsamt; hon fick en bit ägg av mig nyss, vilket var uppskattat.
Tvätta framtassarna verkar också fungera helt okej.

Lamina
0

Ha henne hos dig i en filt så hon håller sig varm och trygg. Dig har hon känt hela livet, burkompisarna har hon bara bott me några veckor. Du kan ju försöka få i henne mat och vatten, men det gör nog ingen större skillnad. Se bara till att hon känner sig trygg och älskad, det är det viktigaste. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lilith
0

Tack. <3
Hon ska bli bortskämd med massa ärtor och majs.

Lilith
0

Lithium sover nu. Sov med mig i sängen under natten och fick lite ärtor att tugga på. Väl hos veterinären gick det fort och hon somnade in lugnt i min famn.

Cis-j
0

Styrkekram! beklagar verkligen, sånt här är jobbigt.

Lilith
0

Tack. <3
Saknar henne så ofantligt mycket.