Frukter/Grönsaker?
Började nyligen fundera på vilka frukter och grönsaker som råttor tycker om och som man kan ge dem? Har idé torka just nu och ska fara och handla åt dem i helgen.
Har tidigare gett dem:
Äpple, Päron, Banan, Morot, Majs, Gurka, Salladsblad, Ärtor….
Så gärna några tips, jag tycker de börjar bli enformigt…
Ja jag ger dem annat än Grönsaker och frukt också, men de är just detta jag behöver tips på nu.
Mvh. Sanne & Djuren
Jag gör av med 1kg broccoli mix per vecka. Köper fryst för 20:- de älskar mina djur. Iof inte bara råttorna som får.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Vitkål, paprika, avocado, kiwi, broccoli och vindruvor är exempel på gott som våra småttisar tycker om. ;) Annars brukar vi ta en sväng om frukt- och grönsaksavdelningen och se vad som finns på extrapris och erbjudanden mm. Råttorna äter ju det mesta. :) Men man märker ju att vissa grejer slinker ner lättare än andra. xD
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Kan säga vad mina råttor ÄLSKAR och de är majs och ärtor ;)
Och vindruvor ;D
#1 Då ska de få broccoli! =)
#2 Okej, men är inte vitkål som morötter att de ska ges i liten mängd? :) tänkte ifall jag köper det åt dem!
#3 Mina med :)
Mvh. Sanne & Djuren
#5 Det är möjligt, men jag har aldrig hört något om det tidigare. Jag vet att de inte ska ha brysselkål eller rå rödkål, men annars är all kål okej så vitt jag vet. Någon länk till att vitkål bara ska ges sparsamt? Eller är det bara vad du hört? :O (Nu blev jag lite orolig.) Inte för att vi brukar ge enorma mängder av någonting i den här familjen (det är ju roligare med lite omväxling) men… ja.
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt!