(K) Rymlig bur
Hallå alla 
Jag ska om ungefär 3 veckor få hem 2 råtthonor, och jag har en bur som räcker till dem två. Men nu är det så att jag kommer förmodligen komma att skaffa 1 eller 2 flickor till lite senare, och börjar i tid söka efter lämpliga burar att skaffa tills dess, men det är alltså inte särskilt bråttom!
Nu till det viktiga.
De ungefärliga måtten jag är ute efter, är kring 100x80x55 cm, det får gärna vara mer. Men jag vill helst hålla mig under 1000-lappen. Jag befinner mig i Piteå, så buren måste kunna skickas, om det inte är så att den finns ett par mil bort, då kan jag hämta själv. Men eventuell fraktkostnad står jag såklart för :) OBS! Det gör inget om det skulle råka vara 2 burar ihopsatta på höjden, det funkar också!
Men som sagt, det är ingen brådska än så länge. Ville bara kolla läget, om det finns något tillgängligt redan nu.
Puss! 
/Amanda

Ett tips om du inte hittar något är att kolla på zooplus :)
Qui dormit, non peccat
Kolla in på Akvariekällaren! Ibland säljer han begagnade burar som folk lämnat in där. :) Har haft tur och själv hittat en "stug-bur" till mina pojkar där.
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#1 Det ska jag ta och göra! :)
#2 Bra idé! Ska kika in där någon dag då. Skadar ju inte :D
#3 Dessutom brukar gubben som har affären slänga med en hel hög gratisgrejer när man handlar där (mer eller mindre passande för råtta, haha) 
#4 Låter otroligt bra! Har faktiskt aldrig varit in dit, har bara hört att folk inte tycker om det där stället pågrund av olika skäl, haha ;) Men attans, nu vill jag som dit på en gång och kika om det finns något :D
#5 Jag tycker väl inte heller om det sådär jättemycket om man säger så, men han brukar ha rätt bra priser på begagnade burar (särskilt med tanke på hur mycket annat som brukar följa med om han är på det humöret…) ^^ Akta dig bara så du inte blir fast där inne, han pratar rätt mycket, om man säger så, haha
Annars är annonsväggen på Coop värd att kika på. Har sett burar där några gånger :) De flesta lägger ju ut på blocket, men det skadar inte att hålla utkik efter annonser även i pappersform
Wohoo, har hittat en bur på 78x78x48 cm för 400 kr. Den blir PERFEKT! Får den får jag ha 5 råttor i, och jag ska ha 4 flickor :)
Därför gäller inte denna annonsen längre!