Råd om kön
Hejsan!
efter många olika sidor och kollat på många olika bilder så tror jag nu att mina små bebisar är tjejer allihopa.
men för att vara på den säkra sidan så skulle jag vilja veta att om dom har tuttar är dom tjejer då, eller har både killarna och tjejerna det när dom är små?
tacksam för svar :P
Det är bara honor som har "tuttar". :P Och hanarna har pung, fast kulorna har inte trillat ned ännu, om bebisarna är pyttesmå. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annars ser du lätt kön på avståndet mellan urinrör och anus.
Honor kort avstånd, hanar långt.
Qui dormit, non peccat
… Vilket ju är själva pungen.. ;)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Lite länkar med bilder i ungarnas olika åldrar:
http://www.ratz.co.uk/sexingrats.html
Rått ungarna är två veckor och alla har "tuttar" :P
Men du måste kolla på könen, det är det enda säkra sättet att avgöra.

#6 nejdå, ser man tydliga spenar är det ju säkert att det är honor :P
You can't spell Bitchy without Itchy
Men jag ser tydliga soenar och dom ser inte ut som hanarna på bilden plus att alla ser lika danna ut :)
#7 Om de är tydliga ja.. trodde inte jag hade någon hane i min kull ett tag, de var i någon ålder där allihop såg ut att ha spenar. Men i o m att könen däremot såg ut "som de skulle", antog jag att det bara var någon synvilla, och någon dag senare var allt som det skulle.

Jo man kan lätt missta sig på honor och hanar i en viss ålder, när de börjar få den där pälsen tycker jag det är svårare innan pungen har framträtt ordentligt. Men man ser ju såklart.
Man kan ju avgöra kön direkt från födsel liksom.
Men i en kull på bara 4 ungar så är det mycket möjligt att det bara är honor, men var inte för säker för de uslingarna kan luras som sagt
Qui dormit, non peccat
haha ja precis ^^ jag märker nog om det är killar :P