Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1755 ggr
Zizza
0

Puss råttor! :]

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag smälte totalt imorse när jag öppnade buren för att hälsa på Rubbe och Shiro, möttes av massvis med pussar från båda :) Första gången sen dem föddes (över 3 månader nu). 

Måste säga att det känns även lite extra när jag också är uppfödaren till dem, de är som en bekräftelse på något sätt<3 Underbar känsla!

Sen så har jag en liten puss råtta vid namn Shino som ska dränka en med pussar jämt och ständigt :) så har han varit sen han föddes.. eller ja inte riktigt, tills jag och han lärde känna varandra iaf, han fyller 3år den 7 feb, om jag minns rätt på datum :)

Pussas era råttor något? :) Hur ofta? Visst är den en underbar känsla?

Min vackra "Rubbe"(Rubin) på bild:

Mvh. Sanne & Djuren

Zizza
0

Mvh. Sanne & Djuren

mikeiko
0

Mm, råttpussar ^-^

Jag tycker det är olika, beroende på råttans personlighet, vissa är mer gosiga än andra helt enkelt. Sen ska ju vissa försöka ta sig in i munnen också xD

Forgetful
0

Har också en som alltid pussas när man tagit ut henne ur buren eller väcker henne till frukosten x) älskar de pussarna :3

//Forgetful

Lenate
0

Mina 3 pojkar pussas ibland när de är ute. De sitter på min axel och sträcker sig upp och ger mig en försiktig puss på munnen. Råttpussar är underbara Flört

Banankaka320
0

Litar inte på dem xD Också för att jag snusar och jag vill inte att dem ska få nåt i sig, och en gång så var det en råtta som tog tag i min läpp och det kittlades som f'n och jag hatar den kittlande känslan på munnen. Däremot pussar/putsar dem mina händer istället (a)

darkness
0

De flesta jag hade gjorde de :) de som var mina och inte hela familjens speciellt ^^ De två damer jag har nu nafsas och bits >.> så jag vågar mig inte fram med ansiktet mot dem ^^

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

OttoIsTheShit
0

haha jag har 3 pussgurkor här hemma ;P morag är värst, men när han håller på vill dom andra också XD så dom brottas om det

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Hallonblad
0

Våra pojkar är väldigt pussiga. Tjejerna pussas mest på händer och öron. Vår lilla Gimli är väl den med flest pussar. Han kryper gärna in i munnen om han får. xD Gandalf är en bitpussare, och hans pussar kan nästan göra lite ont. Han uttrycker sin kärlek betydligt våldsammare än vad som för det mesta uppskattas av mottagaren. ;)

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

zickan
0

Här pussas och slickas det hela tiden. Några mer än andra. Afrejd fick massa pussar av denna lillkille vi försökte fota.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
1

Sedan de som pussar på allt hela tiden, även hundtassar

Forgetful
1

När jag äter något gott så märker de av att jag tuggar xD då ska de fram och pussas på munnen och om jag inte öppnar munnen då så tar de tassarna och ska öppna den hahaha XD

//Forgetful

Ruzicka
0

Ingen av mina pussar. :( Jag vill också ha pussar! >.< Kan det ha att göra med att de förtfarande är små och alldeles för springiga för sitt eget bästa (snart 3 månader)?

Zombie hade en period när han högg en i läppen upprepade gånger utan någon anledning alls, speciellt när man låg stilla och inte pratade. Inte så hårt att det började blöda, men man är ju så känslig där att det gjorde fruktansvärt ont i alla fall. Men inte fan var det pussar.. XD

Tengil och Fuji, de två mest tillgivna (på gos-sättet, de andra två är ju precis lika tillgivna fast på ett annat sätt) har börjat ge någon snabbpuss ibland. Ett slick på läppen och sedan iväg igen i fart. Man kanske kan hoppas på att de kommer utveckla pussbeteende när de blir äldre..? Oskyldig

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

hus-musen
0

#12 Näe råttor pussas som små bäbisar oxå, allt beror på vilken personlighet de har :)

Qui dormit, non peccat

Ruzicka
0

#13 Aww. :( Jaja. Då får vi väl kompensera med att jag överöser dem med pussar istället. ;)

Zizza
0

#14 Pussar kommer när man minst anar :) när de inte i vanliga fall är ena pussiga råttor :)

Mvh. Sanne & Djuren

Ruzicka
0

#15 Ja, och annars dör jag ju inte. De har ju miljoner andra underbara sidor. ^^

Afrejd
0

#9 Ja han va så mysig ! min favokille i den kullen !! <3

OttoIsTheShit
0

ang med opussiga råttor : min ena kille jag köpte skulle vara ''aggressiv'' men han pussas för fullt å har aldrig bitit xD min underbara pojk <3

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

zickan
1

Har nu två kullar på raken med puss råttor :-).. Iof är råttan inte på bilden, pussande på något mer än tvättning för tillfället. Men för söt

Minoth
0

#19 ÅH!" vilken liten sötnos

Medarbetare på Burfåglar och Undulater