Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1248 ggr
Fridborg
0

Buren STINKER

Jag vet ärligt talat inte vad jag gör, så här har det inte luktat förut! Det började runt när jag köpte Picard och i samma veva testade jag hundfoder, rätt dyrt med mycket protein som Picard skulle få i sig så han håller värmen bättre.

Men buren har en så otroligt konstig lukt, luktar nästan död. Hur mycket jag än byter material, skrubbar, och gud vet vad så stinker det fortfarande. Kluttarna ligger nu överallt fast det brukade ligga i toalådan och alla bajskorvar e relativt lösa och smetas ut överallt. Har slutat med hundfodret för ett par dagar sedan för att se om det blir bättre, men ingen förändring. Inte än i alla fall. Lyckas heller aldrig se vem de är som är lite taskig i magen, men jag misstänker att det är Q eftersom han hade diarré för några dagar sedan. Ska jag ge alla massa välling för säkerhetsskull?

Piss off har jag tyvärr inte råd med atm eftersom den här kostar 180 kr och jag flyttade i måndags, sängen och fåtöljen hade blivit attackerat av pälsängrar så jag fick lägga pengarna jag hade över till en ny säng. Ack och ve!

Hört att citron och ättika neutraliserar doften, någon som provat?

[CruellaDeVil]
0

Oj så jobbigt! Det andra kan säkert andra svara bättre på men ättika är klart överlägset piss off till att ta bort lukter med.

Annars fungerar urine off bra också men ättika är både billigare och bättre.

mikeiko
0

Låter absolut som om det var hundfodret, men kan också vara så att Picard som är ny är ovan vid den bättre mat han får nu (de brukar ju inte få den roligaste maten i djuraffärerna) och hans mage reagerar tills att han vant sig. Så mata med saker som kan stabilisera en lös mage, som blåbär (finns som puré, barnmat), majsvälling, banan.

Löst råttbajs = luktar asilla, så hur mycket du än städar kommer det inte bli skillnad förrän han blir bättre i magen…

Men ett tips annars är att bränna mildare doftoljor :)

Banankaka320
0

När mina fått hundmat så stinker dem och deras bajs, så det får dem inte längre heh. Men en ny råtta jag fick fes jättemycket i början pga matbyte

mikeiko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sån här är toppen att ha hemma, jag ger säkert fem gånger i veckan. Bara att blanda lite pulver med varmvatten!