Föräldrar!!
usch vad jag blir ledsen på mina föräldrar, Min råtta har snedskalle och jag försöker fixa vård, Jag är bara sjutton och jag har absolut inga pengar alls, bor hemma osv. Jag har aldrig annars haft en sjuk råtta förut och aldrig behövt lägga ut pengar på vård. Och nu ber jag mina föräldrar hjälpa mig, men mamma säger: Lägger inte ut pengar på en råtta.
Och min pappa förstår jag, han har knappt 100kr idag, inget jobb eller så. men han behöver inte säga att han skiter i mina råttor, (när han faktiskt alltid brytt sig om dom) och att de finns viktigare saker att tänka på..Han kan inte ens erbjuda sig att köra mig med henne. Jag förstår dom inte?? Jag älskar min råtta och jag vill hjälpa henne så mycket, men jag får ingen hjälp.. Så nu sitter jag här förtvivlad och sårad, med min lilla bus som ligger och sover på kudden.
Usch det lät inge bra :c stackars dig och din råtta :(
// Stephanie och hårbollarna 
Usch och fy!! Påminner om mina föräldrar, som hela tiden tjatar på att jag borde ta mot mina råttor så fort dom visar tecken på att bli sjuka…
Du kan alltid påminna dina föräldrar om att det är deras lagliga plikt och ansvar att se till att din sjuka råtta får vård, i och med att du är under arton år. Ansvaret för djuren i familjen är alltid föräldrarnas, även om djuret tillhör barnet.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Plocka demonstrativt fram telefonen och fråga om du måste ha riktnummer framför 11414 eller om det räcker med det för att komma fram till polisen. När dom då undrar vad du med poliser ska ha så informerar du om att det är civilkurage att anmäla pågående brott och att det dom gör mot din råtta är ett brott.
Dom har betalningsplikt till den dag du fyller 18, längre om du går i skola.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#3 Precis! Betalningsplikt var vad det hette. Bra skrivet, Allamej.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Herregud.. det är ju inte ens dyrt att ta en råtta till djursjukhuset. De beror förstås på var man är och vad den har för sjukdom/skada. Men lunginflammation botade jag för endast 400kr :) inte för att pengar spelar roll, jag far bara in med dem och drar kortet utan att ens bry sig om siffrorna.
Dina föräldrar borde skämmas
Mvh. Sanne & Djuren
Fråga hur de skulle känna om du blev sjuk, och förklara att för dig är din lilla råtta en familjemedlem och att du känner så för den? Erbjud dig att jobba av summan med lite extra städning eller något hemma annars kanske om de är hjärtlösa och inte nappar på det? Eller har du något äldre syskon som du kan låna pengar av? Hoppas verkligen att hon får hjälp!
Säg till dem att de måste betala enligt lag men ifall det inte funkar av någon anledning, kan du låna pengar av någon annan? Morföräldrar, syskon, kompisar?
ett tips framöver är att spara en summa pengar varje månad på ett annat konto/spargris som du ska ha endast till veterinärvård. efter ett tag blir det en bra summa och det är väldigt bra att ha!