Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 968 ggr
Forgetful
0

Svartögd siames?

Hur kan man få fram en svartögd siames? :) har bara läst genetik om alla de andra grupperna men inte just siameser och himalayan x) kan bara grunderna inom siamesgruppen om man säger så :P

//Forgetful

zickan
0

Avla på svart ögd siameser eller bärare av detta med en annan bärare.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Forgetful
0

Så det är recessivt då x) ligger det i siamesgenerna då eller kan man få fram det på något annat sätt? :)

//Forgetful

bankfack
0

Nej, det ligger inte i siamesgenerna såtillvida att man fick fram de första svartögda genom att para siameser med ivory, en gräddfärgad svartögd, och då fick bärare. Märkligt nog tycks inte ivory lossna från siamesfärgen, för vad jag hörtfår man aldrig ivory från svartögda siameser.

Forgetful
0

Men hur ser deras uppsättning ut då? jag såg att det stod ch(be) någonstans men vad menas med det? :S

//Forgetful

bankfack
0

Önskar jag kunde svara men vet inte hur det är skrivet. Hoppas nån annan kan, jag är också nyfiken. Kollat på engelska sidor?

Forgetful
0

Jag har kollat både svenska och engelska men det står antingen det man redan vet eller hur mycket som helst som inte är begripligt xD det enda jag fattat är att det står ch(be)ch tydligen :S men vet inte vad "be" står för :S

//Forgetful

Hallonblad
0

"Black eyed" troligen. ;) Men jag kan inte lova något.

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

Forgetful
0

AAAh det skulle det nog kunna va XD hahaha tänkte inte så långt xD man kan ju hoppas att det står för det :P

//Forgetful