Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 817 ggr
Tassle
0

(K) Hanbebisar

Hej

Nu letar jag efter 3-4 hanbebisar. De ska vara här endast som sällskap, så stamtavla, H-bevis etc. är absolut inget krav. De ska vara lugna i temperamentet. Ej till utställning, men temperamentetm jag eftersöker är lugna mysgrabbar som gärna sitter och gosar vid TV:n.

Grabbarna får här ett stooort hem, en voljär på ca 1,5 kvm.
2 våningar, men planerar att ta bort hela mittenplanet så att de får ännu större klättermöjligheter.

Dessa blir mina första råttor sedan jag var 8 år så jag vill gärna ha kontakt med en stöttande uppfödare som har tid och lust att hjälpa mig även i framtiden.

Tack!

Mvh,

/Linn R, Tassel's kanin- och gerbiluppfödning.

Tassle
0

De ska finnas i Skåne, helst nära Malmö/Vellinge-trakten men jag är beredd att ta tåg runt i Skåne också.

Mvh,

Tassle
0

Putt.

Mvh,

Minhx
0

de uppfödare ja vet finns i skåne e magda å fizzyz (?) båda finns här. men dom har sålt de mest av sina kullar. vi har precis köpt av  magda å hennes sista killar är redan tingade. å de sista ur fizzyz va 2 honor men dom kan va sålda redan.

annars så finns de ju blocket men där vet man ju inte särskilt mycker om dom eller kan vända sej till dom om hjälp å frågor

kolla i köp och sälj trådarna

hoppas du hittar ett par råttor ^^

zickan
0

Har ju tacobelle. Tezzlan i göteborg. Säkert missat någon själv neråt. Men det finns ett par.

Vill även påpeka att på djurtransport.ifokus.se finns det ett par som pendlar ofta mellan sthlm-skåne.
Till skåne är det väldigt lätt att hitta transport hjälp. Bästa är att hitta en uppfödare och råttor som man kopplar med. Även om det är svårt via bilder och uppfödarens beskrivning av råttan att koppla med den. Så är det också ett alternativ.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Minhx
0

om du skulle så ut så finns ju dessa 2 på blocket som inte e så gammla som söker hem.

http://www.blocket.se/malmo/2_Tamrattor_36931403.htm?ca=23_3&w=3

sen finns de ju jätte bra trådar här inne som hjälper dej me dina råttor. kan lägga upp några bra att börja me som ja hitta nu när vi skaffa råttor. dom e de mest bas och info du vill börja läsa tycker jag

Minhx
0
Tassle
0

Tack för alla tips ovan!
Tyvärr har jag inte hittat de rätta råttorna än, så jag tar gladeligen emot fler förslag!

Mvh,