Efterlysning av uppfödare
Efterlyser uppfödaren som sålde ungar till Bromma Zoo, födda 29/9, dumbo/dumbobärare, rexade samt dubbelrexade. (Mycket svart i kullen) Är det du, eller känner du personen så skulle jag hemskt gärna vilja veta bakgrunden på min nya ögonsten! :)
Sätter en tass, då jag är nyfiken på vem uppfödaren är

Inte för att vara elak, men jag tvivlar på att du hittar någon som avlar på dubbelrex och säljer till djuraffär här.
Men sätter en liten tass ändå, är nyfiken och det kan ju hända att du har tur. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#2 Antagligen inte, men jag tänkte ändå lägga ut en liten krok, tänkte om det var någon som känner uppfödaren i fråga, eller har hört talas om kullen :)
#3 Ring Bromma och fråga, de ska veta varifrån deras djur kommer :)
#4 Gör det imorrn, men kunde inte vänta :P (och så hoppades jag på att slippa ringa för jag har telefonfobi) :P
#5 Ah, I see. Skriv gärna här i tråden varifrån de köper sina djur sen! :)
#6 Självklart! ^^
#5 Jag kan ringa om du vill. Behöver all info bara
De köper in av Imazo…… dock så vill de gärna köpa in av privatpersoner…. men vilken privatperson vill lämna in dit….. ??
#8 Oh, tack :) De är födda 29/9 vet jag, rexade, mycket svart i kullen. Vad behöver du veta? :)
#9 Du råkar inte veta hemsida? :O Ja jag personligen skulle aldrig som privatperson/uppfödare/whatever lämna till djuraffär, hur svårsålda ungar det än var. Men tur för mig den här gången så var det någon som gjort det, annars hade jag aldrig fått köpa världens underbarling :)
Svart hane, ev dbl.rex född 29/9 av privat uppfödare alltså. Det räcker nog! Och de sa på zoo att de hade besked imorrn?
#11 Ja, skulle fråga en Marika/Marita/Liknande namn som hade hand om inköpet :)
Oki, hoppas på tur imorrn då!
#13 Jättetack! Jag e så rädd att risken finns att det aldrig blir av annars :/ Hon var inte där igår eftersom det var lördag.

Imazo har inte särskilt gott rykte alls, deras djur är massavlade. Imazo är alltså en grossist och de har inte koll på sina djur alls.
Vet många djuraffärer som vägrar köpa levande djur därifrån pga temperamentsfel och sjukdommar.
Qui dormit, non peccat
#15 Fick intrycket av att det inte var grossist utan mer en uppfödare som de köpt av. "Hon har 4 månaders väntetid egentligen så vi hade tur att få in den här kullen".
Eller så är det bara BS alltihopa.
Iofs har jag bara haft honom en dag, men hittills har jag sett att det inte är några aggro-problem iaf. Springer fram, skyggar inte för ljud eller när man kommer fram, bra häng, det märks att han blivit hanterad. Var bara på zoo i 9 dagar så det KAN hända att han kom från ett bra ställe. Troligen inte, men förhoppningsvis.
#14 Blir på em, efter jobbet- hoppas hon är där då!
Det finns en annan grossist som säljer råttor till zoo- nån som vet vad den heter?

#16 Jo BS har man ju hört en hel del av på djuraffärer.. Och djuraffärers uppfattning om seriösa uppfödare stämmer inte alltid överens med min
Han är lite ung ännu, riktiga aggroproblem får du oftast inte förrän han närmar sig halvåret. Men det är klart, vilken råtta som helst kan bli aggro även om föräldrar är världens snällaste råttor.
Hoppas du får veta mer om din råtta! Alltid kul när man kan spåra släkten :)
Qui dormit, non peccat
#18 Med tur kanske de bara menade att det inte är aggro grossistråttor den här gången xD
När jag pratade med dem i somras har jag för mig att de sa att de köpte från något i still med "Görans" eller något med G…o.O

#20 Ah då har jag en aning om vem det kan vara.. Men är inte säker.
Qui dormit, non peccat
Hur har det gått med forskningen? 
#22 Inget än så länge :/