????
hur glrst får det höxt va mellan gallret på en råttbur om råttorna inte ska kunna smita ut?
det beror ju på hur stora och hur rymningsbenägna ens råttor är. 20 mm som jag har på en bur här hemma är oallafall aldeles för stort om man har små bäbisar men vuxna råttor har inte lyckats ta sig ur. på de andra buraarna jag har är det 14 och 17 mm och i dem har inte nån lyckats ta sig ur.
Min ena råtta Kan ta sig ut på ett ställe på luckan, men det vill hon inte :P Sticker ut huvet lite då å då bara, men hon trivs för bra för att dra därifrån ;D
tack för tipsen men en fråga till asså jag vill ha råttor men mamma och pappa tror att jag inte klarar av att ta han om dom dom säger att det kommer bli dom som kommer ta hand om dom vad ska jag göra åt det och få råttor?
#3: Visa för dom på något sätt att du kan ta ansvar! :) Det är det bästa sättet. ;)
men hur
Jag tycker att du ska fråga dina föräldrar istället hur du ska göra för att dom ska lita på dig. Om du kan ta ansvar för allt annat så är det ju större chans att råttorna bli bra omskötta också.
Men om dina föräldrar ändå inte tror att du klarar av att ha dom ska du nog lyssna på vad dom säger.
Det är ju ett liv man har fullt ansvar för och dom får ju inte på något sätt bli lidande.
Då får du väl helt enkelt vänta tills du blir arton och kan ta egna beslut.. hårt men sant
mm tack men jag har forskat och så typ en halv timme per da sen jag ville få råttor så jag vet vad jag ska göra om det blir nåt konstikt och vad dom ska få för mat och så…………….:/
Jo men dina föräldrar ska ju kunna lita på dig till 100%.
Du är ju faktiskt bara 10 år och du ska vara säker på att intresset för råttorna håller i sig i några år. Och en råtta kräver tid och pengar. Du är inte gammal nog att jobba ihop den summa som det kostar att ha råttor och i slutändan kommer det ändå vara dina föräldrar som får betala för dom.
Jag föreslår att du väntar några år med att köpa dina råttor. Dels för att du kanske vet hur du ska hantera pengar bättre och sen kan du ta fullt ansvar för dom.
Lyssna på dina föräldrar, dom vet nog vad som är bäst för både dig och råttorna
#8jag är lite sen men jag har ju gerbiler så nu e ju ett bra läge att visa dom att jag kan ta hand om råttor:)