Kolloidalt silver
Jag har äntligen fått bukt med min älskade råttas lunginflammation. Hon har fått behandling både med beaytril och vibramycin men inget hjälpte.
Jag tar själv silver när jag är sjuk och det har funkat på allt men jag var orolig att ge det till råttorna. Men sedan har jag läst massvis och kom fram till att det var värt ett försök. På 3 dagar blev hon frisk. inget pipljud kvar alls i lungorna.
Jag kan inte rekommendera det eftersom man egentligen inte ska experimentera själv. Men har man testat allt så kan detta vara en lösning.
Det ÄR testat på råttor. Det har inga bi effekter om man inte tar extremt mycket under väldigt många år. Här är en länk där du kan läsa om det, du kan också googla det.
http://www.ion-silver.com/man.silver.htm
Men jag kan inte säga vilken dos man ska ge så testar du gör du det på eget bevåg.

Scary! Men väldigt bra att du har hittat en lösning :)

Inte mer scary än vad din kastrering skulle vara för den stackars hanen du planerar att köpa.
Det som är "bra" med medeciner och andra medel är att de nästan alltid är testade på råttor. :) Så det är ju lite tur i oturen nästan…

Mvh Stephanie 

Man kanske kan testa i samråd med veterinär om man är osäker? Då kanske kan man komma på en lämplig mängd. :) För stor mängd kan ge akut förgiftning, men även skador på lång sikt så man ska ju alltid vara försiktig.
Bra att det hjälpte!

Tyvärr tror jag att det skulle vara väldigt svårt att hitta en veterinär som skulle kunna ge råd ang silver.
Läkemedelsbolagen har svärtat ner silver så mycket eftersom de dels inte kan tjäna ngt på det och dels skulle det ta pengar ifrån deras försäljning av antibiotika om folk tog silver istället.
Jag tycker att man ska ta sin råtta till en veterinär först och testa de vanliga sakerna. Men har man provat allt och råttan ändå kanske dör av mycoplasman då kan man ju lika gärna testa silver på den.
Jag vill understryka igen att detta inte är ett tips på en behandling istället för veterinärbesök och antibiotika. utan just om man testat allt och inget funkar.
(ja jag vet att jag är tjatig men jag vill verkligen inte att folk tror att man kan använda silver som en billig antibiotika kur på sina råttor)

På r8forumet har man väl kommit fram till att kortison är väldigt bra mot myko? (om inte antibiotika hjälper alltså)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag använde kolloidalt silver utvärtes på varböld, och den läkte på en gång. Nästan som magi… Bilden visar den flaskan jag har hemma.

(Är man orolig för bieffekter, kan man låta bli att dricka silvret och bara använda det utvärtes)