Furet Tower?
Letar efter en ny bur till mina gossar!
Den jag har nu är på tok för liten och det känns som att det enda de gör är att klättra hela dagarna.
Furet Tower står högst på önskelistan, eller en bur i liknande stuk och till ett rimligt pris.
Kan hämta upp buren i närheten av Kristinehamn/Karlstad. Örebro som längst. Annars ser jag helst att den blir skickad om möjligheten finns!
Kontakta mig via PM eller linn.soderberg@gmail.com
(Kan hända att någon sett min annons om att jag letar nytt hem till mina pojkar, men buren kommer jag köpa oavsett.)
Ursäkta om du säljer pojkarna.. vad ska du då ha en ny bur till? :)
Mvh. Sanne & Djuren
För stunden ska jag testa ett nytt underlag och se om det luktar mindre.
Annars har jag fått klagomål från hyresvärden pga "stanken".. Skulle det vara så att det nya underlaget hjälper behöver jag en ny bur!
Chansen finns dessutom att jag provar på att ha honor längre fram och då skulle jag ändå behöva köpa en annan, större bur.
Okej :) hanar luktar alltid lite mer, men kan dock inte se någon stor skillnad.. Toalätt funkar bäst för mig, luktar knappt något förutom då ströet i sig :)
Mvh. Sanne & Djuren
Jag har nästan alltid använt toa-lätt, men har blivit tipsad om ett annat underlag nu :) hittar jag det tänkte jag prova det ist.
Min lägenhet är såpass liten att luften antagligen inte går runt tillräckligt. Därför stannar doften i mitt rum/köket/hallen. Vardagsrummet har klarat sig hittills!
Har du någon luftrenare då? :) Samt hur ofta rengör du?
Mvh. Sanne & Djuren
Jag har ju tyvärr inte det och ingen bekant att låna av heller.
Rengör toaletten varje dag och hela buren ungefär 2 gånger i veckan. Grundrengöring ungefär 2 gånger i månaden.
De senaste veckorna har jag gjort rent oftare och tvättat allt i tygväg så fort det börjar lukta lite.
Okej, men lufrenare kostar inte så mycket, du behöver ju inte ha den dyraste varianten? Kanske satsa på det istället för en ny bur?
Mvh. Sanne & Djuren
Buren byter jag endast för att jag tycker att den jag har nu är lite för liten :) Sen har jag en köpare till den jag har nu, så då vet jag att den inte kommer bli ståendes och samla damm.
Jag är studerande, vilket betyder att min inkomst är.. precis så den håller, haha.

En luftrenare kan du hitta för 500 kr och billigare begagnad! Så helt klart värd att satsa på.
Qui dormit, non peccat
Får kolla vad jag kan hitta i stan! Vi har ju tyvärr inte så stort sortiment, i något.
Men hittar jag en och den funkar, då tror jag till och med att det skall bli tillökning i min lilla familj! Hyresvärden var ju trots allt emot lukten och inte djuren.

#10 Bättre att kika på internet skulle jag tro, man kan hitta rätt bra priser då :)
Qui dormit, non peccat
kom ihåg att rengöra gallret o väggarna bakom…. det brukar va där den värsta lukten kommer från. om man rengör buren så pass ofta som du gör.
hur många råttor har du?
jag använder mig av stl stö från granngården. funkar jättebra, storrengör min FT ca 1-2 ggr i månaden o har 10 grabbar i den. galler o hyllplan tas dock oftare för att minimera lukt. använder mig av tap a drop i skurvattnet som neutraliserar lukt.
toalätt tyckte jag luktade apa superfort… =/ (tyckter iofs att det luktar illa redan innan det är använt… =P)
ska du köpa en furret tower så är det billigast på zooplus o då får du hem den till dörren… =) tror de kostar 1800 inkl frakt eller nåt sånt…. =P
Oj så olika det kan vara :P
Mitt STL-strö från granngården stank blä och det tog 2 veckor att få ut doften ur lägenheten (Skulle flytta.. Så det vart lite problematiskt)
Började sedan med Al-spån igen och då luktade det ingenting :)
Sedan tror jag också att jag fick med mig hem ohyra från Stl-ströt från granngården. I alla fall efter det som alla mina råttor fick skabb =/ Fast det kan ju bero på mycket annat också!
Men jag låter alltid mitt strö jag köper stå ett tag innan jag använder dem för att eventuell ohyra ska dö.
// Fawo (;
Jag "storstädar" min bur ett par gånger i månaden, speciellt då mina killar har totalt noll koll på vilket hörn som är deras toalett. Vilket slutat i att de nu har två sidor.
Har bara två killar i en bur som skulle rymma det dubbla och bortsett från toalett-problemet är de inte speciellt grisiga med något! Maten äts vid matskålen och jag har aldrig hittat nån liten gömma där de ruvar på gottigheter!
Men jag ska testa att byta till detta underlaget nu, funkar inte det får jag testa ett nytt igen.
Är extremt sugen på att skaffa ett par damer då jag tidigare bara haft hanar, så hittar jag en bättre bädd kommer det problemet vara löst.
Jag bygger ju mycket inredning till dem, hängmattor etc. Men det byts ut minst en gång i veckan då det går så snabbt att göra nytt!
Jag testar det ströet du tipsade om först! Hjälper inte det får jag testa stl från granngården.. Blev dock lite upskrämd av den där skabb-incidenten! Hujja….
Kollade på zooplus, men hittade inte den buren jag tänkt mig. Dock så hittade jag den här http://www.crtzoo.com/furet-tower-p-623-c-404.aspx
och såg också att man kan betala via Klarna, vilket är precis vad jag behöver nu när julklapps-stressen börjat komma igång!
Har inte läst vad alla skrivit. Men hampa strö tycker jag bäst om !
Det luktar jätte gott i sig och håålller sig fräscht länge.
Men sen är de oftast inte de som luktar utan alla tyg saker är de som suger åt sig mest. Även tolätten.
I toan använder jag kattsand.

#15 Vad hade du tänkt dig för bur? Furet towern finns hos zooplus oxå :)
Qui dormit, non peccat
Jag hade tänkt mig en tvådelad, bred och runt 150 hög. Hittade den här igår http://www.crtzoo.com/furet-tower-p-623-c-404.aspx
Liknar den på grand-prix fast billigare och med annan färg :)
Har kollat på blocket etc och den har i princip samma pris som de begagnade. Dessutom är det såpass nära jul att jag helst ser att det går att delbetala via Klarna.

#18 Köp inte från grand-prix, de är dyra och krångliga. Dåliga på att leverera varor oxå, så jag rekommenderar dem inte.
Qui dormit, non peccat
Har hört det tidigare, men detta var från något annat företag. Det står att de levererar inom 2-5 arbetsdagar. Hoppas det stämmer isf!
Grand-prix har jag beställt lite småvaror från någongång, det kom kanske ett par dagar sent. Men någon bur vågar jag inte köpa!
#17 hittade inte heller FTn på zooplus nu bara för det…. =( de verkar ha tagit bort den… =((((
Har som vanligt otur med timingen! Haha.
Men den jag hittade på det andra stället verkar bra! Vet dock inte hur effektiva de är med transporten.
#22 crt zoo har jag nyligen beställt sand och lite annat från, mkt trevliga, det var saker som gått sönder under transporten. det ersatte de utan att kräva ngt bevis för att det var oanvändbart, och ersättnings sakerna kom snabbt!
Men crt zoo låter ju väldigt pålitligt isf! Får kanske chansa nu när jag ändå har kommit i fart med det.
#22 kollade på zooplus.dk o där finns FTn fortfarande. =D
Såg det igår! Och den kostar ca tusenlappen mindre. MEN, det går inte att betala via Klarna. Och jag som åker till Portugal i en månad riktigt snart kan inte spendera 1500:- rätt och slätt :/
#25 TUSEN TACK! Du är en ängel :D