Behöver Hjälp!
Jag ska få köpa råttor nu, men jag undrar en sak..
Vi hade tänkt köpa från arken i motala och dem sa att dem köpte råtorna från Imazo (uppfödaren). Är det någon som vet om han är bra? Avlar han bra och snälla råttor?
Vad tycker ni?

Hmm, det är en grossist. Parar hejvilt för att få fram önskade varianter i parti och minut typ. =/
Varför inte försöka hitta en uppfödare som håller koll på bakgrunden till sina djur och avlar med vett? =)
Annonsera här efter någon som har en kull?
Lycka till!
Tack så mkt! Jag provar att lägga ut en annons så får vi se :)
Imazo har väldigt dåligt rykte i råttkretsar.. Det är flertalet folk som har fått både sjuka och aggressiva råttor därifrån. :(

Kan bara hålla med, Imazo föder upp råttor (parar iförsej inte hej vilt =P) Men dom har noll koll.(okej, kanske hejvilt ändå) Sen slänger dom ihop en bunt råttor, syskon eller ej, friska eller ej, i en liten träbur och skickar sen till butikerna! Imazo är den populäraste Grossisten , anledningen är för att det inte finns någon annan grossist vad jag vet. . . . Dom flesta djuraffärer beställer därifrån, inte undra på att dom har noll koll med den beställning dom får hela tiden. Råttorna blir aldrig hanterade, och det dom ser av människor är när dom blir greppade (troligtvis om svansen) för att sen slängas ner i trälådor. Du kan få vilken råtta som helst därifrån att börja lita på människor, med tålamod och tid! Sen kan det ju också vara fel på dom och därför dom är agressiva.
Imazo lyckas faktist ibland få fram jätte trevliga råttor, men varför chansa ? Köper du från djuraffär tycker jag att du ska SJÄLV hälsa på alla råttor, du märker snart om dom är något att ha eller inte. Ta upp dom och hälsa ordentligt.
Uppfödare är nog bästa alternativet, för tar man från djuraffär måste man vara kritisk och överdrivet noga med vilken råtta man väljer . . . men uppfödare kan också misslyckas, Min kompis har haft många råttor både från djuraffär och uppfödare, dom från uppfödare har varit osociala och osäkra. Så hon köper numera bara från djuraffär :)