Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 464 ggr
Maliceangel
0

Matvägrar

Jag tog hem en råtta i söndags pga att en kund lämnat tillbaka henne. Hon åt dåligt hos dom med. Imorrn¨åker vi in till veterinären. Som kostar minst 360 kr så vet!. Haft henne sen söndag.

Har ni tips och hjälp om vad jag kan göra`? Vad kan det vara för fel?

AnnaL
0

Äter hon inte alls? Har du prövat med puréer? Kan hon hålla i maten med tassarna?

Maliceangel
0

Jo, hon äter ibland när jag är med. Idag fick jag stödmata henne med vanilj youghurt &mosad banan, se började hon äta själv. Men på dagarna äter hon ingenting :( Men hon är nog inte helt ok, hennes förra ägare sa att hon åt dåligt och hennes syrra växte från henne på sturt. Något är galet, vad vet jag inte. Jag ska vänta & se några dagar om jag får igång henne.

Nutiz
0

Hon kanske har fel på tänderna?

Maliceangel
0

Hon har börjat äta mer nu. Hon gnager inte på någonting, hon har "träd" i sin bur, men inte heller det vill hon gnaga på. Jag försöker ge henne hårda saker, som t.e.x knäckebrö. Hon har börjat äta lite på det. Får hoppas att hennes tänder slipas ner :( Annars blir det vet

rattmamman
0

Mina råttor äter mest på kvällar och nätter, så det är inte så konstigt att hon inte äter på dagen egentligen. Inte heller är det självklart att hon sitter och gnager på saker så där på uppmaning… Kanske blev hon "mobbad" av de andra i buren? Har du tur kommer hon att börja äta och växa som hon ska. Men är hon ensam i buren blir hon nog deprimerad, så en kompis är kanske på sin plats? Blir hon inte bättre är det naturligtvis ett besök hos veterinären som gäller.

Maliceangel
0

Jag vet inte om jag missade att skriva det? Jag tänker skaffa en kompis till henne, när jag vet vad som är felet. Hon äter mer nu.

Jag tror att hon har problem med sina tänder. Är faktist ganska säker. Men nu när hon har fått hårda grejjer att käka börjar det bli bättre :)

Jag skrev att hon inte åt någonting, dvs inte på natten heller.

Nu har hon börjat äta :D