Råttor och sågspån
Då jag åker bort inatt och är borta tills onsdag har jag en liten fundering angående sågspån.
Normalt sett brukar jag ha fleecefilt som bottenunderlag och sedan en hörna med toa-lätt. Men eftersom dom stökar runt som små jävlar under natten så måste man byta ut filten varje dag och detta är ingen min råttvakt har tid att göra varje dag. Därför skulle det vara smidigt om man tex kunde använda sågspån under dessa få dagar.
Tror ni detta går eller tar dom alldeles för mycket skada av det? Jag vet ju att man inte ska använda sågspån till råttor, men hur pass farligt skulle det vara om man har det måndag - onsdag?
Jag tror personligen att de går bra, hade fel bottenmaterial i 2 veckor (visste inte bättre då) Ena hanen lever än och är snart 3år :) så tror inte att de tog skada av det (A)
Mvh. Sanne & Djuren

Varför har du inte bara toa-lätt i hela burbotten då? Mycket enklare :)
Qui dormit, non peccat
Har inte så det räcker till hela och hinner inte handla det heller
Varför inte bara tidningspapper? :P Billigt o bra ;)
Jo men samma sak där, de kommer stöka omkring med det lika mycket som med filten…
Aha då förstår jag.

Jo fast må-ons klarar de sig finfint med toalätt och tidningspapper, spelar väl ingen roll om de stökar lite? I varje fall mycket bättre än med sågspån. De läre ju inte hinna stöka till en fleecefilt så hemskt heller på 3 dagar.
Qui dormit, non peccat
Håller med, använd tidningspapper!