Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 1499 ggr
Katoz
2

Zickans snapsar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu vill jag veta hur det går för er som har små snapsar från Zickan??

Jag har själv lilla "Lingon", Lingon röda näsor. Blue var odd eyed

Hon har vart vääldigt försiktig och rätt mesig av sig. Ville helst av allt bara sitta i ett rör med kompisarna och gömma sig i början, men nu börjar hon komma fram till luckan och kaxat till sig :)

Katoz

Katoz
1

Sötsaken :)

Katoz

Katoz
0

Puttar för snapsarna!

Katoz

minky
1

oj… denna tråden har jag helt missat… =)

har blyga nubben (nubbis) black hooded mm o sjöbloms dass (sjöis) blue ag ambk. som zickan råkade döpa om till sjömans dass på reggpappret… =P

har inga bilder färska bilder just nu…. men fixar det i morrn då gubben lånat en system kamera….

nubben är totalt ös medvetslös heeeela tiden…..  =P är överallt o ingenstans oavsett om han är i eller utanför buren. är aalltid den som kommer först till luckan när man öppnar….  var väldigt rymnings benägen som liten o smet ut i hörnen på FT:n. retar gallfeber på hunden genom gallret o biter henne i öronen…. =D men han är vld social o go när han väl är stilla.. =P

sjöis är betydlit lugnare o lite småfeg. gillar när man busar med han genom gallret. har kommit på att det är jättekul o rymma ner på golvet o in under bokhyllan när buren är öppen så han får man passa lite då han inte helst kommer fram frivilligt….  han har funnit en själsfrände i fadde som kom till mig straxt efteråt, de hänger alltid ihop

zickan
1

Haha har också glömt tråden ju. Har inge nyare bild på mors lille fyllehund. Han är ett litet busfrö, men låter lugnare än andras. Ska dra i saker, typ kamera sladden :-P. Jädra busfrö. Han har en bra kropp o proportioner. Nice slimmad men skulle kunna lägga på lite mer fläsk på magen. Väger runt 500gram.

Utställd med A i pet och klass 2 i standard. Vette tusan hur domarna dömde. Pga hans dåliga blå färg och silvering. Så tyckte domarna att han var en essex. Vilket jag inte helt får till alls. Han har inge drag som en essex ska ha. Bara dålig blå ambk med stort MM. Ställde han för kul skull. Kommer ställas i pet och agility nu den 19de nov :-D

Mamman Jenna har flyttat hem till dannesgnagare. Hon är ett bra agility material och jag är inte en bra förare. Gick bra för henne under första tävlingen och kommer även hon att tävla den 19de.

Pappan Kenzo är avlivad. Han började bli så bakbenssvag. Orkade inte längre klättra. Och hade ett kroniskt rossel sedan mina hårda tag när han satte i halsen. Tungan blev blå och han fick inte luft. Men lyckades få bort skiten i sista sekund.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

minky
1

sådär… nu har jag lite nya foto på små grabbarna… =)

de kommer inte att bli så där jätte stora…. nubbe väger för dagen 430g o sjöis bara 370g, han har dock alltid varit liten o är vld slimmad

sjöis har dessvärre ett litet rivsår i örat… är väl så typiskt när det är fotodags… =P

minky
1

o lilla nubbe med sjöis i bakgrunden

zickan
0

Snyggingar :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.