(K) Hona/honor
Jag har två små tjejer här hemma, födda slutet av aug, som vill ha en eller vå kompisar. Gärna en vuxen hona eller unge avlade efter föräldrar med bra temperament och flockkänsla.
Den ena av mina tjejer är lite feg och vill inte gärna bli hanterad, så drömråttan/råttorna skulle vara vuxen som har varit bra på att få småttingar att krypa ur sina "skal" förut :) Hon blir dock mer och mer framåt för varje dag, så det tar sig!
Så dålig på på att beskriva mig själv, men jag och sambon önskar oss en eller två sociala råttor helt enkelt :)
Vi finns i Vansbro, Dalarna, och kan gärna åka en liten bit :)
Bild på brudarna hemma som vill ha en eller två kompisar
Jag har ett par honor som inte är tingade ännu, ifrån min Askungenkull som föddes i onsdags.
Lite information finns på min hemsida,
Jag håller till i Lund, Skåne, men transport går alltid att fixa på något sätt inom Sverige.
Dock kräver jag stort engagemang ifrån min köpare, vem som helst får inte tinga råttor ifrån mig. Jag måste veta att djuren kommer till ett bra hem med ett rikt, stimulerande liv. Råttor ifrån mig är registrerade i Svenska råttsällskapet, stamtavla medföljer och köpeavtal skrivs under. Bebisarna är friska, sociala och mycket hanterbara. Funkar tillsammans med andra råttor och bebistest har utförts och hantering sedan deras första dygn.
Det låter ju lovande, det är ju transportbiten förståts :) Dock så ska jag till Tyskland i början av december på kaninutställning, vet ej om vi kan stanna med bussen någonstans, annars så hoppas jag på bussen Vårgårda, lite närmare iallafall :P
Jag är en riktig djurnörd, djur är det enda intresset jag har :) När jag inte jobbar så är det djuren som får all tid :)
Transport ska gå att fixa! Har tre honor som ska upp till Stockholm i början på december. Sen ska jag till Oslo 8-11 dec.
Men är kanske för långt för er att hämta dem där?
Annars kan jag köra en bit mot bensinersättning. Men är ni intresserade av två tjejer så får ni visa seriöst intresse och engagemang, ringa till mig och berätta om vad för hem ni kan erbjuda.
Just nu är där bara två honor kvar. Daphne och Lady Tremaine.
8-11 dec är jag i Tyskland tyvärr annars hade det varit bäst för då borde du åka förbi hyfsat nära här.
Stockholm är 30 mil så det känns lite väl overkill. Det beror ju på var du passerar? Vilak färger är töserna?