Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1513 ggr
[lucke]
0

Sputnik sökes

Jag har inte hittat någon stor Sputnik i de djuraffärer jag varit i Stockholm. Nån som vet var man kan köpa? Vill inte beställa från utlandet.

zickan
0

brommazoomarknad.se hagsatrazoo.se, grandprix.se, djurmagazinet har på de flesta affärer… tip att kolla där iaf :-).

Jag har på min zoo affär

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[lucke]
0

Har kollat Bromma, Crt, flera Arken, Djurmagazinet utan att hitta :-/ Men kan ju kolla Hagsätra med. Tack för tips!

hus-musen
0

Guldfisken.se har haft. Hagsätra zoo har med jämna mellanrum sånna inne. I kungens kurva stora zoovaruhuset som nu blivit en arken har de haft, har inte varit där på länge.

Bromma zoomarknad är sämst typ, de har ju inte ett dugg. Blev väldigt besviken på det.

Qui dormit, non peccat

Lenate
0

Bättre att kolla riktigt små butiker, hade en själv förut. Vi beställde in varor som kunderna bad om. Eventuellt så vill dom ha handpennning för att vara säkra på att man kommer tillbaka. Man kan ju testa ialla fall. =)

[lucke]
0

#3 Ja, Bromma har inget roligt utbud för råttor. Bara trähus, värdelöst. Har inte varit i KK sen det blev Arken, får ta mig dit vid tillfälle.

#4 Ska höra i mitt Djurmagazin- kom på att de tagit hem ett annat hus åt mig förutGlad

Crapsurraren
0

#5 Jag beställde precis från http://www.zooplus.com då jag suttit och letat dom härhemma för ett bra pris men inte hittat. Dom flesta sidor har dessutom gnagar/smådjurstillbehör men inte fan till råttor o.o

Hade problem med att hitta sputnik här på djuraffärerna med.

Är grymt nöjd med vad jag fick för pengarna.

218kr, frakt inräknad (€23.95)

XL sputnik 29x26x19 (€4.99)

Corner Cabin 32x13x21 (€4.99)

Två vattenflaskor (€1.99x2) 320ml

Hörntoalett 36x21x30 (€3.99)

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

hus-musen
0

beställer typ allt från zooplus faktiskt, både hus, mat osv. enda jag inte beställer är toa-lätt, kostar 129 för en 55 l säck på coop.

Qui dormit, non peccat

[lucke]
0

Bra priser- tyvärr är jag nojig när det gäller att beställa från utlandet/bet m visaTyst

Fawo
0

Jag hittade min första sputnik på crt zoologiska i haninge (stockholm), men sedan har jag inte sett en skymt av dem.

Har beställt alla mina andra grejjor från zooplus. De är en riktig bra sida och jag litar på dem till 100% och har sammanlagt gjort 3 beställningar hittills.

En gång blev de lite svårigheter med en beställning, men oj så snabbt de svarade på emailet och så trevliga de var :-) De bryr sig om sina kunder väldigt mycket!

// Fawo (;

Crapsurraren
0

#8 Det har jag varit med.. men va tusan gör en 50lapp om du bara ska ha en sputnik? den är ju billigare än härhemma då dom går på en hundring här ^^

//Ellie

[lucke]
0

Betalade du med visa?  Är så nojig över att betala med kort på nätet, annars är det säkert bra. Menar inte att företaget blåser en på pengar, utan att de kanske "försvinner på vägen"…

[lucke]
0

Menar mer om det skulle hända nåt, så ens konto blir kapat eller så. Übernojig, jag vet…

Fawo
0

Har beställt med både Visa och Paypal :)

// Fawo (;

[lucke]
0

Jag ska först höra om de kan ta hem den på Djurmagazinet- om inte, får jag kolla opp paypalGlad

Crapsurraren
0

#12 jag beställde med sambons Visa (mwahaha im a golddigger) Nääärå men han ville betala det sa han som en inflyttningspresent till grabbarna (som han blivit kär i på bilderna från Fawo) Bra jobbat där ;)

//Ellie

[lucke]
0

Ibland är de bra att ha, karlarnaTungan ute

Crapsurraren
0

#16 Jaaa han är underbar mitt lilla lammkött ^^ hahaha

//Ellie

hus-musen
0

Det är typ ingen risk över huvud taget att beställa från auktoriserade sajter. När det knasar är det i regel kortinnehavaren som är en klantskalle/borde ej få äga en dator med internet som är problemet. Har jobbat med kortbetalningar och det är sällan systemets fel. Och skulle det vara systemets fel så är det skitenkelt att spåra.

Känner man sig osäker så skaffar man sig tex swedbanks e-kort, då skapar du ett nummer med en specifik summa på varje gång du handlar. Man kan inte dra mer från e-kortet än vad du har skrivit in.

Qui dormit, non peccat

minky
0

jag har köpt hos ratwarehouse.co.uk. mycket billigare än att köpa i sverige o det gick hyffsat snabbt att få hem…. även om jag råkade kryssa för fel leverans tid….

Fawo
0

#19 har också handlat där ifrån. Nästan alla mina hängmattor/hammokar till rådisarna är där ifrån. Supermysiga!

// Fawo (;

minky
0

hängmattor syr jag själv för mina monster tuggar sönder dom på en gång… =O så ingen idé där att lyxa till det….

men jag bara älskar tap a drop (lukt neutraliserande) därifrån….  funkar superbra… =)

hus-musen
0

ja tap a drop är jag sugen på att prova! Men vet inte hur min doftkänslighet och den skulle funka ihop.

Qui dormit, non peccat

minky
0

har 3 st… o soft linen är mildast, luktar som sköljmedel. det är ingen påträngande doft alls. sen är det ju lätt att dosera brukar själv ta 3 droppar på en fleece bit. men bara 1 funkar ju mä….

hus-musen
0

Ja jag ska nog prova en dag :)

Qui dormit, non peccat

[lucke]
0

#18 På vilket sätt är de klantiga menar du? Själv är jag kanske överdrivet försiktig- vill helst inte lämna ut vare sig personnr eller visa-nr på nätet. Tyvärr måste man ju ofta det… Jag har Nordea och pallar inte att fixa fler/andra banker.

hus-musen
0

#25 Folk trycker 14 gånger på godkännknappet, och har du då otur registeras fler betalningar än en. 
Sen det vanligaste är att folk gör dubbelordrar genom att trycka på tillbaka-knappen och sen framåt igen, man ska aldrig trycka på den när man står på en betalningssida. Då är det bättre att trycka på varukorgen eller liknande.

Qui dormit, non peccat

mikeiko
0

The Rat Warehouse är ju engelskt, men billiga och snabba, vi är många här som handlat från dem så du behöver inte vara orolig att de skulle vara opålitliga eller nåt :)

Cis-j
0

#27 vad brukar frakten hos dom gå på ungefär? funderar på att beställa hem lite :)

mikeiko
0

Uppe i högra hörnet på startsidan kan man klicka i att man ska ha frakt till valfritt land, och då kommer det stå med i priset, jätteenkelt och tydligt! :D

Cis-j
0

#29 haha där ser man xD

Crapsurraren
0

#30 annars så räknas det också in när man beställer på zooplus :)

//Ellie

[lucke]
1

#26 Oki…

#27 Ah, får kolla opp dem och se om jag törsTungan ute

hus-musen
0

#25 dessutom är inte personnummer någon hemlig handling, o de är jättelätt att hitta.

Qui dormit, non peccat

Cis-j
0

#25 Ja personnummer är en offentlig handling så det kan man få tag i hur lätt som helst, sedan har ju nordea personkonto där cl.nr är 3300 och sedan är kontonumret ditt personnummer. En av de största bankerna borde ju inte ha det så om det skulle vara en onödigt stor risk ^^

GeishaoChick
0

Såg sputniks på XL-ZOO i barkaby igår. Tänkte på den här tråden då

[lucke]
0

#27 Å, såg att de har lila sputniks där, skulle passa mig perfektKyss Fyller man i sitt visa-nr plus cvv-koden om man beställer från dem? Vet att vissa ställen kräver ngt mer, men jag har ingen superkoll då jag sällan betalar med kort på nätet.

#35 Stora sputniks? Vet du färg? Deras hemsida var inte mycket att hurra för… Tack för tipsetGlad

mikeiko
0

#36 Oj minns inte exakt, men det borde ju vara så. Men ja, det visas väldigt tydligt ad för info de vill ha i steg för steg när man beställer där :) Jag tror jag betalade med paypal, om jag inte minns fel. Men hursom, är vi ju flera här på RiF som handlat därifrån så det ska vara lugnt.

Passa på att köpa tap-a-drop om du handlar där! Jag har den som heter red tea clover, asbra när folk med känsliga näsor kommer över…

[lucke]
0

#37 Oki, får se om det blir best från dem om jag inte hittar det jag söker på annat ställeGlad

Lenate
0

#36 var på XL-zoo i Barkaby idag för att handla och de hade bara små sputniks…men de skulle kolla om de kan beställa in stora.

[lucke]
0

#39 Jag frågade på Djurmagazinet, och det fanns bara små sputniks att beställa hem. Skumt! Men XL kanske har andra leverantörer. Meddela gärna om de kan beställa hem stora, isf kanske det blir en utflykt till Barkarby nån dagGlad

Lenate
1

#40 jag säger till om de får in stora, jag har fått hem mina första råtthonor idag Skrattande och kommer att springa runt efter nya leksaker att skämma bort dom med.

[lucke]
0

#41 Vad bra! Å grattis till rådisarna! Själv funderar jag på att ge mina damer ett sånt här till jul: http://www.foderbud.se/616,gnagartrÄd.html

Lenate
0

#42 Tack Skrattande och gnagarträdet ser ju kul ut, det är ju en jättebra julklapp

[lucke]
0

Jo, jag hoppas att det uppskattasGlad