Bebiskarantän!
Snart kommer han, min bebis! <3 Ett litet skrutt från Zickan :D
Kommer ju självklart fråga henne, men jag vill höra fler inputs från er vart han ska stå osv. Just nu är det honorna i vardagsrummet, hanarna i hallen. De rum som finns till godo är sovrummet och köket, köket är allmänt deras rastrum så jag kanske borde ha honom i sovrummet?
Med tanke på råttor överallt, hur sjutton håller man karantänen? När är det dags att börja byta filtar i burarna? Jag har läst introduktionsartikeln, men i det här fallet är jag lite förvirrad.
Är saker luftburna kommer han/dom ändå dra på sig whatever det som de har/tar med sig in?
När tycker ni är absolut tidigast för en introduktion?
Um.. När jag har tagit hem bebbar så har jag bara släppt flocken + ny bebis på köksgolvet (som är neutral mark då de inte brukar vara där) en stund, och om det har gått bra så har jag släppt in dem i buren (nystädad de flesta gångerna) efter bara någon halvtimme. Och det har aldrig varit några problem.
#1 Haha, du vet ju vilken hönsmamma jag är xD Jag städade buren igår, tror du det räcker? Annars åker jag ju och köper extraburen idag just in case.
#2 Om dina killar är det minsta lika sin bror så går det bra. XD Merry är den som nosar mest på nykomlingar, men han skulle aldrig få för sig att bråka med dem, kanske sätter dem på plats en gång eller två men mest är han "nosig". Han har varit lätt i introduktioner alla gånger. (: Och han har ändå varit med om några nu XD (*räknar*) Merry har varit med om fyra introduktioner, varav en även innehöll en hane som är mycket äldre än honom – och det har alltid gått bra.
#3 Ja det känns som att det kommer gå bra faktiskt, de få gånger de fått nosa på honorna är vi hållt dom har absolut inget hänt, de verkar riktigt smarta på det viset :)
#4 Ja men du ser! (; Tror du kan vara alldeles lugn.
#5 Får vänta och se hur lille Paris klarar resan, kanske en kort introduktion imorrn?
Jag hade kört ihop dem direkt XD Har jag gjort hittills. Tycker inte om att sätta en liten bebis ensam ens över en natt. >.> Och även när jag tagit hem två bebbar så slänger jag ihop dem med de andra direkt. (:
#7 Förutom att det är bra pris och jag borde passa på att köpa buren, är det ens en idé att köpa den? xD
Klart du ska köpa den! En extra sjukbur är aldrig fel haha.
Introduktionen går fantastiskt!
Jag sa ju det. *ler* Kändes som att dina pojkar borde klara det bra, ungarna från den kullen verkar ju ha blivit helt fantastiska allihop (:
#11 Det blev lite pip och sånt, men inget farligt alls faktiskt :) De märkte honom knappt när jag lade ut honom på sängen, det blev lite kinkigt i buren, men det fungerade bra sen :)