Råttparadis
När jag är vuxen tänker jag låta ett av mina rum bli ett "råttparadis".
Men jag är inte riktigt säker på hur jag ska inreda detta råttparadiset.
I rummet ska jag i alla fall ha en sådan här:

Har du något tips på vad mer jag kan ha i rummet?
jättemysig ide!! Vet du ungefär hur mycket en sån borg kostar? Kanske skulle satsa på en sån i djurrummet :)
#1: Tack! En sådan borg kostar 1631 kronor på zooplus.com. 

Mysig borg, hoppas den håller längre än någon månad och att dina framtida råttor inte äter upp den.
Du kan ha filtar, rör, kuddar, klätterställningar, toalådor, hängmattor osv, allt som du gillar tycker råttorna om :)
Qui dormit, non peccat
#2 ojsan! då blir det nog något egenbyggt ;)
#3: Är mest rädd för att de ska kissa sönder den.
Tack så mycket för tipsen!
#4: Förstår det. Den är rätt dyr.
tror det kostar runt 2400 på djurmagasinet, finns i tv åstorlekar med. De de där borgarna är ju grymt stora! så tror knappast de kan gnaga sönder en sån där på någr aår :P däremot kissa på den ja :/ men man kanske kan ta sig tiden att lacka den först?

Tror inte den går att lacka, för det är först en massa bark på, sen är det en massa små skrymseln och vrår som är svåra att komma åt. Man kan ju försöka, men det är nog ett mindre heltidsjobb att få den lackad.
Qui dormit, non peccat
#7 man lär ju få den i delar ;P så lacka kan man ju alltid, lär ju stå emot ett längre tag iaf
Hade var kul att ha en sån men väldigt mycket för dyrt tycker jag. Synd att jag inte är så händig ;)
Tror aldrig jag skulle kunna förmå mig att slösa vare sig plats eller pengar på en sån, faktiskt :P
Verkar vara en rolig idée :) fick med lust med det nu xD jag hade ju fixat ihop lite saker att klättra på med typ som rep och sådant att springa runt på :P dock inte för högt upp då man aldrig kan veta ;O men ja sen hade jag fixat ett speciellt ställe där de ska ha sin mat och någonstans där de får kämpa lite för godis kanske x)
//Forgetful

Tror ni klätterträd för katt fungerar? Där finns ju plattformer att sitta på och krypin ;-)
Vilken häftig borg, men är det bara jag eller är det mer ett råttparadis för matte eller husse? Ett råttparadis för en råtta är väl att kunna springa fritt, gnaga upp precis allt som går som man inte får, oändliga klättermöjligheter med godisgömmor överallt… ja ni fattar :)
#12 jag har ett klätterträd som våra katter ratat, det lägger jag ner på sängen när råttorna är ute, och dom tycker att det är hejdlöst roligt :)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!