RIP Ninja
_I torsdags gick min älskade rexhane bort i akuta andningsbesvär._
Saknaden är så stor, och med tanke på att han endast blev 3 månader gammal är det även ofattbart. jag förstår inte hur det kunde bli såhär..
Kvällen innan hade han mått strålande. Han hade bland annat hängt med till den lokala mataffären, han satt på min axel och njöt för varje ögonblick.
Dagen efter, när jag kom hem från skolan såg jag honom ligga längst ner och bara kämpa för att få luft. Jag satt med honom i en timme i badrummet med varmvatten strömmandes från kranen. Jag hade fått höra att ånga lättade upp andningen en del.
Han blev bättre ett tag, men sen återgick det till det sämre igen. Han kunde inte röra sig, men kämpade med andningen. Men förgäves.
Han dog i min famn den 29 september, 18.44.
Nu kämpar jag med sorgen, men hoppas att han har det bra.
_Det sägs ju att det är vackrare på andra sidan regnbågen.
Vila i frid min älskade vän.
Vi ses snart igen <3_
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Usch, jag beklagar sorgen:(
Jag fick avliva min Doris samma dag bara en halvtimme tidigare, hon hade på bara två dagar gått från frisk till nästan helt orörlig och lam…
Men Ninja var ju så ung också, så då är det nästan ännu värre…
Förhoppningsvis har dom det bättre på andra sidan!
Beklagar verkligen sorgen :(
Nu vet jag inte hur råttgift verkar, om det är luftburet, men många mataffärer har problem med råttor och har fällor utlagda där vi inte ser dom, kanske hade mataffären råttgift i, utanpå?
Det får ju inte tillbaka honom men kanske lägger ett litet ljus på vad som hänt…
*Tröstekram* Min hona gick bort i natt.. 
Beklagar :(
#1: beklagar! :/
#2: Han har varit med ofta, och även mina andra råttor.. och det har aldrig varit några problem tidigare :(
#3: har du någon uppfattning om vad som orsakade det? ålder?
Åh, saknaden av Ninja återstår. Och den är brutalare än någonsin, det går inte en dag utan att jag fäller mängder av tårar.
Om jag bara kunde få ta upp min lurviga lilla knasboll igen. Bara kunna få pussa på den lilla rexmagen igen, eller bara få hålla i honom en sista gång. Få höra honom knastra i örat på mig, eller känna hans tygnd i luvan när han precis slumrat till.. Min älskade älskade Ninja..
Det är så tomt i buren, trots att jag har 3 åter igen, det fattas något liksom. Antar att många vet vad jag menar.. Men han var verkligen en speciell råtta. Och jag kan inte sluta hoppas att det finns en råtta som honom därute. Som jag kan få knyta, om inte, liknande band med. Jag skulle vara så nöjd med någon liten egenskap som liknade Ninjas.
Snacka om att han kom och tog mitt hjärta med storm..
Det sägs att stjärnor inte dör - de återföds <3
_
Taget ur Micke och Molle; Dialog dem emellan.
- du är min bästis.
"och du är min!"
- och vi kommer vara vänner förevigt?
"förevigt."
_