Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 931 ggr
Cis-j
1

"ullig bosaviråtta"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lyssnade på morgonpasset imorse och de hade en väldigt intressant gäst idag som kallar sig kryptozoolog. Hon hade en massa koll på läran om dolda djur, vilket jag tyckte var riktigt fascinerande. Så jag letade upp hennes blogg och hittade en liten notis om vad som kallas "ullig bosaviråtta". Detta var ett tag sedan de upptäckte det, men jag hade ingen aning om det så tänkte att det säkert fanns fler som jag ^^

Tycker den såg så mysig ut så ville bara dela med mig av länken :)

http://kryptozoologi.blogspot.com/2010_12_01_archive.html

lägger upp en av bilderna från hennes blogg här också.

Cis-j
0

hittade ett filmklipp med den också --> http://www.youtube.com/watch?v=3uP-kOPirdg

hus-musen
0

Kul när det upptäcks något nytt i världen :)

Qui dormit, non peccat

Ruzicka
0

Sa gulligt att han var handtam för att han inte sag oss som ett hot!

Jag blir lite sugen pa att skaffa en sadan där. Det är nog tur att det inte är möjligt. XD

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

hus-musen
0

Det är ju så, de har inte vett att vara rädda ^^

Qui dormit, non peccat

Ruzicka
0

Jo precis. Jag hoppas bara att ingen utnyttjar det..

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

mikeiko
0

Hahah åh vilken söt krabat!

Jag kan dock inte låta bli att undra om det är något skumt med det hela, förklaringen "inte rädd för människor pga inte mött människor förut" är heeeelt ologisk. ALLA djur är varsamma, och skulle försöka fly eller i alla fall bita ifrån om något spån kommer och drar dem i svansen o.O

hus-musen
0

Näe faktiskt inte, om du aldrig behövt vara rädd för något eller någon så är du i regel lite skygg men nyfiken. Om det nya inte gör något för att skrämma dig så drar du slutsatsen att det är ofarligt eller att du kan dra nytta av det.

Sedan finns det djur som hellre bits och flyr, kan vara skyddandet av unge eller revirhävdande.
Har små vilda skogsmöss ute på semesterstället. De ser aldrig människor annat än min familj en gång om år.
Dessa möss är orädda, de skuttar runt och leker. Hade en mus som satt och åt bredvid mig och jag kunde ge dem hårdmackor, fiskbitar och korv. Möss är av naturen skygga djur, men tydligen inte så skygga som många vill få dem till.

Hyenan är ju ett bra exempel annars på ett totalt orädd djur. Det behöver inte vara rädd för något och man kan faktiskt gå ut och klappa vilda hyenor. Sen är det ju dock ett rovdjur, och får hyenan för sig att du är ätbar så har du problemTungan ute

Qui dormit, non peccat