Royal Suite 95 double!
Jag har drömt och drömt och drömt om den här buren och letat och letat men bara hittat den i England och Frankrike och Tyskland och andra sidor där de inte vill skicka till Sverige.
Men nu hittade jag den i Danmark! :D LUX Rotter
Buren kostar 4300 kr och frakten ligger på 1500 kr så den är inte billig men om man t.ex jämför med Ferplast Duetto så blir det ungefär samma pris med frakt. Men den hä buren är mycket trevligare, enligt mig.
Funderar just på om man behöver betala några extra tullkostnader.. Då kan det ju bli riktigt dyrt. Men jag är sååå himla sugen på att köpa den nu. Jag vill bli rik, jag vill bli rik!
Älskar mina stora små vänner..

BURINFO:
Burens mått med ställning: 95,0 x 63,0 x 159,0 cm
Burens mått: 95,0 x 63,0 x 120,0(60,0 + 60,0) cm
Galleravstånd: 15,0 mm
- Man får till två jättefina hyllplan, tre stegar och två bottnar.
- Buren går att dela av.
- Buren packas i en platt förpackning och går alltså att plocka isär.
Gud vad villhaig jag blir!

Oh det där kan vara buren jag söker…ska du skaffa en sån här bur? är det någon annan i sverige som har den??
Jag skulle nämnligen vilja komma och kolla på den, funderar på att skaffa en själv..

Dörrarna ser ut att vara bra ! Lätt att få tag på rådisarna och städa går nog lätt i den där buren ! Men priset var inte så roligt ! 
//Sweetie 
jo tullagift kan till komma
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

kan man dra ut lådorna i den för städning ? någon som vet?

har aldrig sett den buren i sverige, har bara sett den i england på en del uppfödares hemsidor. men den verkar riktigt bra iaf=) fast nån större skillnad mot duetto är de väl inte förutom att luckorna kan öppnas mera.
Qui dormit, non peccat
Handlar ni från ett annat EU land så tillkommer ingen tull
Men det är en finfin bur :) Men som tidigare sagts… inget kul pris.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det finns likadana här i finland till salu, precis på pricken likadana, men här kostar de 350€, alltså 3500 kronor ca. Mycket bra burar, har sett dem irl, skulle hemskt gärna vilja ha en sån. Underbart lätt att städa o inreda, verkligen bra. Omöjlig att gnaga igenom också, då den är i galvaniserad helmetall. :D trots det väger den typ ingenting. Hjulen e awsome och allt e bara perfekt med den!
Som du hör så är inte du den enda med villhabegär :D
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

#9 har du någon webbadress till den som säljer den?
finns det låder som mn kan dra ut på den??
Hmm, försökte ringa till uppfödaren nyss men hon är antagligen på jobb så hon ringer tillbaks på kvällen. Då ska jag fråga av henne var hon köpt burarna, även fråga lite om priset, städningen osv. Men de erfarenheter jag har är bara bra! :)

Åh en sån skulle jag vilja ha eller en duetto

Åhhh, vilken fin bur!! Med stora luckor… Det värsta med gallerburar är att de ofta har så små luckor, så det är svårt att komma åt överallt.
Synd att den var så dyr bara….

Hihi, vad kul att fler är intresserade!
#3 Ja, det är ju priset som backar mig.. Helst vill jag inte betala mer än 4000 för en sån bur. Men om jag skaffar en är du välkommen att kika på den! Kommer förstås, om jag skaffar den, ordna fina bilder.
#6 På de bilder jag sett ser det ut som att man kan dra ut lådorna. Om du kikar på den här länken (Det nye bur) så ser man på bild nr 2 och 3 att det inte finns några lådor i buren så de måste vara utdragbara! :)
#7 Ja, duetton har ju jag varit sugen på länge. Men gilar inte taket och vill helst ha luckor som går att öppna helt. Dessutom saknar duetton de fina hyllplanen och stegarna. Och köper man en duetto från några av våra svenska onlinebutiker idag så landar man ändå på ungefär samma pris. Den är hemskt dyr! Fördelen med Duetton är väl att den har tätare galler. Men det är helt klart en kvalitetsbur, det med.
#8 Å, vad bra! Då slipper man oroa sig över tull i alla fall!
#9 Nu blir jag ju ännu mer sugen! Ja, det var ju ett klart mycket mer överkomligt pris! Vi kanske kan pusha våra leverantörer i Sverige att fixa hem den? Annars kanske det går att sambeställa eller något.

Åh! Bäst att börja spara nu… ;)
Gud vilken drömbur, underbart det skulla va att ha så stora luckor/dörrar *dreglar*

Ja, verkligen. Mitt hemmabygge har ju såna dörrar. Men hemmabyggen är så jobbiga att inreda. Man måste skruva i nya krokar varje gång man ska hänga upp nåt nytt. *gilla galler*
Sorry det var inte en likadan heller. Ser bara likadan ut. Den som jag har pratat om är dock lite billigare så det är ju inget problem. Man får köpa dem i en del, två delar eller tre delar, vilket gör buren ENORM.
Den heter Midwest Ferret nation double, kostar 3300 kr, måtten är 157,5 x 91 x 63,5 cm. Om man sen ännu lägger på en tredje del blir den **220 cm hög!
**Denna buren är verkligen rymningssäkert då allt är i galvaniserat metall, men så väger den ju efter det också, 44 kg. Trots det är buren lätt att städa då den går på hjul med gummi runt, precis som "riktiga" däck :p
Jag tror att jag ska slå till, den är ju trots allt en exakt kopia av Royal Suiten, men typ 1000 spänn billigare. Ska be att få en bild på den inredd och i användning så får ni se.
Om ni vill veta nåt mer så e det bara att fråga, jag pratar med Saija hela tiden så hon svarar :)

WOW! Vilken superbur! Både den som tåden handlar om och den som MangoMelon nämner (låter det som iaf). Förstår inte varför det ska vara så svårt att få tag på burar med ordentliga luckor, det verkar ju vara det alla är ute efter?
Ja dessa burar är verkligen Ferrarin i sin klass ;) luckorna är helt underbara, de är som skåpdörrar! Men om man av nån anledning inte vill använda dörrarna finns det små luckor inne i dörrarna. Fast skulle jag ha en sån bur med såna dörrar skulle jag bestämt använda dem hela tiden!
Och det som e så super med dem är att när du öppnar dem har du en hel sida öppen, bara att sträcka in dig och så kan du inreda, putsa, ja whatever. Och, det finns dörrar i nedre delen också, eftersom buren egentligen är två skilda delar man lägger på varann.
jag är kär, och villha begäret blir bara större och större :p
Ska leta upp en bild och lägga upp :D

#18 Ja, den buren har jag koll på! Det finns två, en heter ferret nation och en heter critter nation. Tror critter har tätare galler eller nåt. Den har lika hyllplan och dörrar men är som sagt galvaniserad. Sen har den inte lika lådor och stänkskydd som Royalen. Men jag ahr inte hittat någon sida som skickar den till Sverige.
Jag skulle också vara intresserad om det skulle gå att beställa! De har pratat lite om det på r8forumet men jag har av någon anledning inte skrivit i den tråden. :P
Å, finns det små luckor inne i dörrarna! :O Det är ju för bra för att vara sant!
#21 ja och så finns det en som heter Explorer. Men den skickas inte heller till Finland, den får man endast tag på i tyskland vill jag minnas. Men både ferret nationen och critter nationen är galvaniserade. Vikten på burarna är det enda som stör mig, vadå lyfta 44 kg över tröskeln till badrummet x)
De går att beställa, men vet inte om de skickar dem utomlands. Iaf kostar det miljoner att skicka hem den, 400 kr för mig, och då bor jag en timme från affären..
Men jag ska nog ta och åka ut till affären, titta lite på buren och förundras. Så slår jag till efter födelsedagen (som förrästen e på söndag :p) :D
Om nån seriöst vill ha en ferret nation till sverige kan jag ställa upp. Åker som sagt mellan länderna alltid nu och då, så det borde inte vara nåt problem.

Om nån vet en lite billigare bur med såna där stora luckor, får den personen gärna skriva
Har ett jättefint hemmabygge, men den har börjat lukta lite, så det är nog dags för en ny bur snart.

#22 Är du medlem på r8forum.kanske. net? Fler där var intresserade av ferret/critter nation.

Nu har jag beställt en Savic Royal Suite 95, (den på bilden högst upp) via PWSS! :D
http://www.savic.be/fotos/Royal%20Suite%2095%20double.jpg
Den är 100cm bred och 160cm hög(lika hög som jag!). Själva burdelarna är vardera 95x60x60.
Den kostar 4700 kronor och vet inte vad frakten kommer att gå på än men räknar med att det kan bli någon tusing. Struntar i det, vilket som, för jag kan inte släppa tankarna på den här buren! Desseutom har jag ju 450 kronor att nyttja på PWSS sen musutställningen så tänkte passa på att dra av dem på samma gång.
Men så om en månad ungefär har jag den här hemma. :)
Det är mycket pengar men jag tvekar inte en sekund att punga ut dem, faktiskt. Jag har bestämt mig för att jag vill ha den nu, liksom.

#25 Grattis! Gud vad kul! Nu vill vi se MYCKET bilder!

Japp! :D Sen ska man behöva hålla sig en månad också innan man får hem den! 
Funderade. Sådana dörrar måste verkligen göra de svårare för de smarta råttisarna att ta sig ut får jag för mig :P
Väldigt fin bur. Den ser liksom kul ut på något vis. Inte rolig som i förlöjligande utan rolig som i att kul å ha. Varför var vi inte sådana burar i sverige för? Kasst tycker jag. Vi bombaderar djurmagazinet eller någon annan känd djuraffär å begär att de tar hem sådana för rått folket! :P
Nu blir man lite avundsjuk minsann!

Ja, jag är så lycklig! :D
Ja, jag tror att dessa är väldigt rymningssäkra. En av anledningarna till att jag vill ha den eftersom jag planerar att starta upp en hanflock.

#30 nu har jag ännu en anledning att hälsa på dig igen! :P Råtträff snart? ;) Hehe

Haha, lätt! Studiebesök på min bur!
Hej hopp!
Nu har jag tingat en Royal Double Suit för ca 3600 svenska kronor inklusive frakt från Berriewood wholesale i England. Det billigaste jag kunde hitta nu när zooplus.com (oxå England) inte säljer den längre.
Svenska priser, i Sverige alltså, ligger på allt mellan 4300-6000 kr så det är verkligen ett kap jag gjort! :-)
Är nån mer intresserad av att beställa den från Berriewood innan den tar slut? Det går att handla direkt från hemsidan (se länk) men när man kommer till rutan postcode finns inte Sverige med. Skriv bara nåt, tex Europe så du kommer vidare i processen. OBS, det är inte den korrekta fraktkostnaden och totalkostnaden som visas! Den justeras via e-mejl och totalsumman måste godkännas av dej innan beställningen går igenom. Du har alltså inte förbundit dej till ett köp innan du accepterat e-mejlet!
Fyll i dina korrekta adressuppgifter etc i nästa steg, bry dej inte om att det troligen kommer stå fel land. Därefter, I DEN TOMMA RUTAN LÄNGST NER skriver du: Overseas! Sweden!
Så långt allt klart och sen är det bara att invänta dels ett automatiserat bekräftelsemejl (fortfarande med fel fraktkostnad) och därefter ett mejl med EXAKT fraktkostnad. När du godkänner den, går köpet igenom, inte före dess!:-) Ditt kort belastas inte före du godkänt. Bra, va!

#33: Jag är definitivt intresserad av att tinga den, tack för all information om hur man går tillväga! Tyvärr är min plånbok ganska tom just nu men får hoppas på lite slantar över i december. =) Då ska jag definitivt köpa den till mina pojkar som jag ska få hem.
Oj, fraktkostnaden blev lägre än vad dom först trodde! Det hela slutar på 3100 svenska kr! Suveränt!
Dom tar en tingningsavgift på 50 pund direkt (ca 550 kr) för att säkerställa att jag får en bur. Den summan dras av när produkten slutbetalas i december. Buren levereras i december.
Men jag har bett om slutbetalning och leverans i januari, för jag har inte råd i december. :-) Det var inga problem, mycket tillmötesgående människor! Vi har mejlat fram och tillbaka för jag törs inte ringa och prata engelska. Man kan beställa och ställa frågor över telefon annars.

#35: Jaså, man kan alltså be dem leverera och dra av pengarna senare? Det låter ju jättebra!
Jag vill nämligen säkerställa att jag får en bur men både min sambo och jag är överens om att det inte är möjligt för oss att få den i december, därför hade januari passat bra då jag hinner se över ekonomin och förhoppningsvis få in lite slantar. =) Emailade du dem och pratade med dem om leverans och sådana saker? Eller går det att prata med dem direkt på webben i en live-chat? Jag vill verkligen få tag på den här buren innan den blir slutsåld.

#33 Fy vad jag är avundsjuk!
Jag sitter här och väntar och väntar och väntar.. men jag får aldrig min bur via pwss. Det har gått två månader nu. Jag mailar och tjatar men det verkar vara gibbon som krånglar.
Jag kommer att få betala ett helpris på 4600 kronor inkl. frakt. Ett bra pris ändå, enligt mig, men du kom undan waaay mkt lägre! :O
#36: Jupp, kanon! Jag e-mejlade skrev dessutom in mina önskemål i textrutan på websidan när jag beställde.

#38: Det låter ju helt enkelt för bra för att vara sant.
Tusen tack för att du förklarade så detaljerat, nu vet jag hur jag ska gå tillväga! Det återstår bara att övertyga min plånbok också… 

Jag har fått min nu! :D

Avbeställde på PWSS och köpte från Berriedwoodwholesale istället. Slutnotan 3070 kronor. Det är BILLIGT! :D
Funkar itne att lägga in bilder just nu men det kommer imorgon.
Jag kan säga att jag är så näjd att jag slängde iväg en ny beställning på en gång.
Det är TJOCKA galler. Men galleravståndet är faktiskt bara 13mm. Det gladde mig.
#41 Lyxigt, tänk om man hade dom pengarna..
Du får bomba oss med bilder sen! :D

Hehe, jag är inte rik, direkt.. Jobbar halvtid och allt.. Men man får prioritera. Det är hur som helst, enbart en engångssumma.

Fuskar lite och kopierar in en bild från min bilddagbok:

#40: Aha, Terato! Din bur har oxå kommit! :-) Jäklar vad jag är nöjd med min! Tyvärr har båda plattformarna spruckit i hörnen men dom går att använda. Det enda som känns lågkvalité med den här buren är just bottenplattorna och plattformarna (=hyllorna). Dom borde varit i gnagsäker metall istället för plast. I övrigt kanon! 3100 är den definitivt värd.
Äsch, bilderna är tagna med grynig mobilkamera men ändå! Ni ser lite hur jag har inrett i varje fall. I den stora buren bor EN råtthane :-) Min gammelhane, ensamråttan som vägrar andra råttor. Suck. Nå, han älskar sin nya bur! :-)
Om bottenlådorna varit av bra kvalité samt väldigt djupa (alltså hög kant) hade jag helt klart sparat ihop pengar och köpt en.
Är lite osäker nu då jag vill att buren ska vara helt perfekt om jag ska lägga så väldigt mycket pengar på den.

Ja, det var klart ett minus att bottenlåddorna var så låga! Som tur är finns det ju en metallkant runt hela buren som håller spånet inne.
Jaha, har dina spruckit, Ruska? Shit vad tråkigt..
Metallådor hade jag inte velat ha, men lite högre hade lådorna kunnat vara. Det var ju en väldigt HÅRD plast och formad på ett sätt att det inte fanns någonstans där det går att få fäste med råttänder iaf så har svårt att tro att de kommer att lyckas gnaga sönder den.
Men högre lådor hade jag önskat mig. Kanske blir en uppdatering av buren i framtiden? Den här är iaf tydligen en nyare version(eller äldre?) än den jag såg på nätet. Bottenlådorna ser inte lika ut som på nätet, de går att dra ut också. De här måste man lyfta ut.
Men over all är jag supernöjd. Den känns väldigt stadig och är så fin och rymlig. Helt öppningsbara dörrar var mitt krav för att köpa en voljär och det har jag fått nu! :D
Kickan, du får komma och titta på min vid tillfälle innan du bestämmer dig. :P
sitter här och funderar på en sån här. Det finns inte någon risk alls att dom kan gnaga sig ut då va?
Man kan utan problem skölja av gallret också?
Jag hade tänkt köpa en furret tower, men man läser ju lite här och där om råttor som gnager hål på dom fort. Och jag tycker den verkar jobbig att inreda och städa.
royal verkar ju helt underbar att städa när man kan öppna hela. Och inreda. Och buren är ju mycket snyggare.
Finns det något annat negativt med buren?
Hej!
Ruska här, säljer nu efter lång tvekan min råttbur (se bild i mina inlägg ovan). Har inte tid för fler råttor efter att min gammelhane dog i våras. Nu har jag en människobebis att sköta om istället :-)
Pris 2000 kr, prutat och klart. Buren finns i Örebro och hämtas av köparen. Kan monteras ner men går in i vanlig släpkärra liggandes. Den har hjul så det är bara att rulla in den i hissen och åka iväg! :-)
Var vänlig, sms:a eller ring 0704-137535 vid frågor eller för att spika köpet, mejla INTE då jag sällan har tid att sitta framför datorn!