Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 630 ggr
Ella
0

Knäpp råtta!

jag har en väldigt knäpp råtta ^^

eller i bland är det kul men om man är trött efter en hård dag i skolan är det inte kul.

När jag kom hem från skolan tog jag ut råttorna som jag alltid gör, jag lägger båda i en fotölj som jag kallar rått fotöljen :P jag fixar lite mellis åt mig själv, sen sätter jag på en utav våra datorer och sätter mig i fotöljen med råttorna, men när jag ska börja äte min macka kommer först Soya fram och börjar slicka i sig smöret, sen kommer timjan fram och äter upp min skinka.

det är ganska störande eftersom att man vill ha sin macka i fred :) men sen lägger jag i från min mackan och då börjar Soya och Timjan att slicka mig på läppen, och det är jätte störande.

så efter ett tag går jag upp med dom och åker till ridningen, sen när jag kommer hem så tar jag ut dom igen, jag sitter där ganska länge och råttorna somnar, men sen kommer min sysster och ger mig en muffin och när jag ska äta den så prasslar det lite som ni alla vet, och vems huvud sticker upp då? jo Soyas hennes ögon är stora och hon viftar på örenen, sen när jag börjar äte på den så attakerar Soya min muffin och springer i väg med den! xD

haha och efter springer Timjan, det är lite kul men jag får alldrig äte något i fred när jag har dom :P

så vad brukar era råttor göra som är lite knäppt eller jobbigt?

mikeiko
0

Bara att visa vem som är boss ju, bara att ta ifrån dem grejer de stjäl :)

Ella
0

haha det gör jag men då kommer hon tillbaka ^^

:holmgreen:
0

Haha , det där känner jag igen ! xD

På kvällarna får mina råttor alltid komma ut , man är lite trött efter skolan , speciellt på fredagkvällar och då tar man en skål med ostbågar  och direkt skuttar båda råtterna upp i knät och sätter sig i skålen! Det är inte ofta man får något för sig själv XD

Det är tur att de är söta Flört

Ella
0

Haha jag brukar inte heller ha någon kvar :P

ja det är väldigt tur ^^