Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 799 ggr
elin_tilly
0

Hjälp!!!!

Hej alla råttälskare!!

Jag är en ganska så ny råttägare som bor i skåne och som jätte gärna

vill få kontakt med fler lite mer erfarna råttägare.

Jag behöver hjälp med att hitta en veterinärklinik som är duktiga på just

råttor, jag upptäckte idag en ovanlig bula (tumör) på vänster siga på magen på min två åriga hon ocg blev genast orolig.

Så om det är någon som har tidigare erfarenheter snälla svara då Gråter

Elin & Algot

hus-musen
0

Känner inte till någon veterinär i skåne tyvärr, men googla så kanske du hittar någon!

Vänster sida mage låter som det kan vara en juvertumör, ganska vanligt på äldre honor. Verkar hon ha ont eller hindrar den henne från att röra sig?

Qui dormit, non peccat

mieeow
0

Mats Johansson, han har ingen klinik men en liten mottagning som är öppen på tisdagar. Eftersom han då inte har klinik och bara har öppet på tisdagar (förutom akuttid) så tar han billiga priser. Jag har varit hos honom flera gånger och han är mycket duktig.

Var bor du? jag bor också i skåne och skulle nog kunna ge lite råd ifall det behövs. :)

Magda
0

de här tycker jag är bra ----> http://www.bollerup.se/smadjur.html

mieeow
0

christina trädgårdh är också bra :), men dyr :/ funkar ju att ringa och be om råd dock :)

[Alenzi]
0

#2 Vart finns han?

elin_tilly
0

Tack så mycket för alla råd!

Det är skönt att ha hittat fler råttägare som är erfarna. Jag har ingen i min bekantskapskrets som har ägt en råtta eller har inträsset för det.

hon piper inge när jag känner på den men hon vill inte att jag känner så mycket på den så hon är nog öm. Den hindrar inte henne när hon går och klättrar och det ser ut som om det är två av spenarna längst bak.

Jag bor i Eslöv.

Jag betalar häldre mycket och får bra hjälp av en veterinär som kan mycket om råttor efter som de är ganska så ovanliga och att det inte finns så många veterinärer som tar emot och kan behandla en råtta.

Tack Tack Tack

Elin & Algot

LindaBlue
0

http://www.fagelkliniken.se/ Har fått enormt mycket lovord av min uppfödare, som bor i Malmö. De lär ta hand om råttorna på ett mycket proffsigt sätt.

mieeow
0

mats johansson finns i lund, sök på hitta.se :)

han är skicklig, operar inte men det är ju för att han inte har någon klinik. undersökning och mediciner är han mkt bra på.

fågelkliniken är cecilia trädgårdhs klinik :)