Rätt teckning
Nu när jag äntligen fått tummen ur och gått med i SRS och beställt reggpapper har jag kollat på standard teckningar för att det ska bli rätt på mina pojkar.
Jag har hittills kallat dom capped, men det stämmer väl inte. Kollade upp bareback igår, men dom har inte pannfläck, så nu sitter jag fast.
Vad är dom exakt?
Leon, fawn - uppifrån
// Lise
When nothing goes right, go left!
skulle tro att de är capped mm
mm(miss marked) pga att kappan går för långt bak
bareback ska ha färg under hakan med + att de inte ska ha pannfläck
sen blir man inte lynchad om man råkar regga dom fel… =P har hänt mig ett par ggr… man får regga om dem om så skulle ske… =)
är man väldigt osäker kan man skriva ut bilder o skicka med när man ska regga.
Jo funderade också på mm av något slag eftersom dom inte passar in på något annat, haha :p
Åh jobbigt, lika bra å få det rätt från första början :p
// Lise

Leon är en fawn ca mm, om han inte har några mer färgfläckar på kroppen. Om han har fler så är han en fawn var mm.
Lennon har för mörka ögon för att var beige. Han är mer lik Leon på kortet och ser han ut som leon fast lite svagare i färgen skulle jag regga honom som fawn . Dock ser han mer ut som en bb men är dom syskon antar jag att han ligger närmre en ca mm men det beror på bakgrunden.
Nej han ser inte ut som Leon, tycker jag.
Jag har ingen aning om bakgrunden då dom är omplaceringar, men dom är syskon.
Jag förstår det mesta av förkortningar, men vad står bb för? :p
Här har du en bild på L&L bredvid varandra.. Undrar vad han har för färg då om inte beige. Ljusa färger är inte min starka sida
Leon har iallafall inga fler färgfläckar så sätter honom som ca mm då :)
// Lise
Tänkte efter lite, bb står nog för bareback! :p
Kollade lite på pojkarna också, tycker inte dom är lika i fägen.
// Lise
Puttar upp för å se vad andra tycker..
// Lise

#7 Tycker inte heller att han är beige..Plus att ögonfärgen inte stämmer riktigt.
Ser inte riktigt ut som fawn heller, inte på jämförelsebilden.
Qui dormit, non peccat
#10 Undrar vad han är då… 
// Lise

Fler bilder? :)
Qui dormit, non peccat
Kollade lite i variant trådarna, hittade inget jag tycker passade..
// Lise
Ingen som vet…? 
// Lise
Fast beige ska ha mörka rubinögon "nästan svarta" enligt beskrivningen på SRS hemsida (samma ögonfärg som fawn) och det har väl Lennon?
I inlägg #15 ser man att han har mörka rubinögon tycker jag i alla fall när man klickar och förstorar fotot. På bilderna #15 och särskilt #16 tycker jag att färgen på pälsen också är väldigt likt beige (jag är van vid ljusa beige.
Jag skulle regga dem beige capped mm och fawn capped mm. Som sagt så går färgen alldeles för långt ut på nacken/skuldrorna men det finns ingen annan teckning som passar in heller så därav kompromissen och mismarked.
#20 Ja, som sagt ljusa färger är inte min starka sida..
Då skirver jag upp det och dom blir reggade som det :)
// Lise