Bada ?

Nope, ingen av mina är förtjusta i vatten, och jag badar inte dem heller. Man behöver inte göra det alls om de inte har blivit väldigt smutsiga på något vis.
De gånger jag har torkat dem så får de mysa i en handduk och med hårfön på svagaste, de älskar värmen och gosa.
Qui dormit, non peccat
jag brukar säsongs bada mina råttor, dom är ju så pass rena som man håller buren ändå.

mina badar jag bara när de är väldigt smutsiga eller om de luktar väldigt illa…jag har bara en hona som tycker om att bada, men hon kan inte simma då hon är dumboörad & får in vatten i öronen :(
You can't spell Bitchy without Itchy
Badar en i taget, i tvättstället. Inte ofta alls, bara om de luktar eller blivit smutsiga av något. Parfymfritt barnängen barnschampoo funkar toppen…och av någon anledning gillas det mycket när man torkar dem mothårs efteråt! xD
Jag undviker att bada mina rätt mycket. Orolig att de ska bli kalla efter om de inte blir helt torra, få torr hud osv. Tvättar svans och ibland tassar som är smuttsiga istället.
Men ställer ju ut så då blir det ett par som får sig ett bad. Får bada i badkaret en stund när jag passar på. Sedan tvättar jag dom i handfatet för att akta ryggen med och stå lutad över badet.
På sommarens varmare dagar kan de få bada själva om de vill. Brukar ställa in en balja med lite trönsaker, ärtor elelr annat gott som de fiskar upp. Kan även få den vattenräddaste råttan att plaska runt lite efter en god ärta.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack så himla mycke för svaren !
Mina tjejer har inget emot att bada, de tycker bara det är besvärligt! En av dom älskar och bada dock..:)
Malteråttan (L)
7#
Aaw !
gud så gullig !
#9 Hon säger tack ;)
// Lise
When nothing goes right, go left!