Tumör
Hej , min 1 åriga råtta har fått en tumör vid armen och jag undrar, vad ska jag göra? Hon verkar inte lida särsklidt mycket, men det är obehagligt att se och hon kanske får ont med tiden. Ska jag gå till en veterinär och ta bort tumören eller avlida, eller något annat?
min råtta fick en tumör förut men hon var för gammal för att opereras och den han aldrig att bli specielt stor eftersom att hon han dö..
men jag tycker att du antingen ska åka till en vetrinär och kolla satt det inte är någon större fara eller skän på den och kolla satt den sitter i huden och inte inuti kroppen.
sen beror det självklart på hur stor den är, om den är som en mellan stor vindruva eller pingis boll.
Men det beror helt på vad du tycker, om du kan lägga ner pengarna på en operation och om du tycker att det behövs så gör det, men om inte så låt råttan leva vidare eftersom att tumörer oftast bara sitter i huden och inte är farlig för råttans hälsa men för säkerhetens skull så tycker jag att du i allafall ska åka in till vetrinären och kolla :)