Intressekoll omplacering
Tänkte bara kolla om det finns någon som är intresserad av att ta hand om några råttor, känner att jag har för lite tid att ge dem och de förtjänar att vara hos någon som kan ge dem mer än vad jag kan just nu.
Förenklar den här mallen lite granna då det handlar om några stycken råttor.
Kön: Honor och hanar
Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Som sagt där uppe har jag inte möjlighet att ge dem den tiden de behöver.
Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: De är alla snälla och lugna, en tjej som har lite problem med introduktioner men fungerar om man har tålamod och kunskap. Tama, lekfulla, kontaktsökande och nyfikna.
Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Priset är inte viktigt bryr mig endast om att de kommer till någon som tar väl hand om dem. De är inte registrerade. Hjälper gärna till med transport, går att lösa till de flesta ställen.
Ort där råttan/råttorna finns: Växjö, småland kronobergs län
Telnr, epost och alternativa kontaktsätt: 0701496497, alexandra.gustafsson@live.se rekommenderar att skicka mail eller sms då jag inte ofta har möjlighet att svara på samtal. Skriv dock gärna i tråden :)
Om annonsen ska vara låst eller ej: Inte låst
Lilla Lady
födelsedatum: ? Ca ett år gammal.
färg, teckning o hårlag: Slät, black striped roan toppörad
kön: Hona
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): ?
faderns namn, födelsedatum, vikt: ?
moderns namn, födelsedatum, vikt: ?
övrigt: Kom till mig med en kull som jag tog hand om ifrån Skåne i somras. Otroligt mysig och social råtta.
Gloria
födelsedatum: Början av januari 2011
färg, teckning o hårlag: Silver black eubk dumbo, slät
övrigt: Vacker och sprallig liten tös som älskar att vara ute och busa, är alltid först med att klättra upp på axeln när man öppnar burluckan.
Catena "Kissen"
födelsedatum: Slutet av juli 2010
färg, teckning o hårlag: Black hooded mm, slät toppörad
övrigt: Köpt på Arken Zoo i Växjö, nämnda tjej med introduktionsproblem men är otroligt social och väldigt mysig. Speciell råtta måste jag säga.
Prinsessan Ariel
födelsedatum: 12 juni 2011
färg, teckning o hårlag: Mink eubk dumbo, slät
faderns namn, födelsedatum, vikt: Prince, siamese
moderns namn, födelsedatum, vikt: Safira
övrigt: En tjej som är väldigt liten i växten. Tycker inte om att sitta i buren utan vill gärna vara ute så mycket det bara går. Kan vara lite skygg och är inte lika framåt som de andra men vill ändå vara med och se vad som händer.
Pipen
födelsedatum: ? Dryga året gammal
färg, teckning o hårlag: Roan, är typ helt vit så vet ej grundfärg eller teckning
kön: Hane
övrigt: Osäker och knepig råtta som behöver mycket tid och kärlek som jag inte riktigt kan ge honom, känns fel att omplacera honom dock men hittar jag rätt hem till honom är det nog det bästa för honom.
Mr Tuff
födelsedatum: v 13/14 2011
färg, teckning o hårlag: Black striped roan, slät toppörad
kön: Hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 12/12
faderns namn, födelsedatum, vikt: Pipen, drygt 400 g, ca 8 mån vid parning
moderns namn, födelsedatum, vikt: Lilla Lady, ca 300 g, ca 6 mån vid födsel
övrigt: Kom tillbaka till mig nyligen från räddningskullen Lady är mamma till, fungerar inte att introducera till min hanflock och tiden finns inte att ha en ensamråtta. Han behöver komma till ett varaktigt hem som kan ge honom tid eventuellt pröva en kastrering. Dyker inte rätt hem upp stannar han här.
Bilder på alla råttorna kan skickas per mail vid intresse.
you can't face the problem, if the problem is your face……
Vad händer med Sune? Ska du ha kvar honom?
Är trist att höra att du inte har tid för dina ögonstenar, jag vet ju hur mycket du älskar dina råttor :/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns några av dom som jag ev redan har hittat hem till, och just Sune hade jag faktiskt tänkt fråga dig först om du ville ha honom innan jag la ut honom som omplacering. :-D
you can't face the problem, if the problem is your face……