Utställning Tierp
In - & Officiell Utställning i Tierp Möbeln
2011-10-15
I samband med Uppsala Läns Kaninavelsförening Utställning & Husdjursmässa är det nu dags för råttutställning i Möbeln Tierp. Det brukar vara kaniner, marsvin mm på plats vilket kan vara bra att tänka på om man är hö eller pälsdjursallergiker. Lättare förtäring finns inne i Möbeln samt affär & grillhak inom gångavstånd. Missa inte detta tillfälle att ställa ut dina råttor då det även är en inofficiell drive-in utställning. Dvs du behöver varken vara medlem eller ha reggade råttor.
Datum: 2011-10-15
Anmälan inofficiell utställning: Betalning o anmälan sker på plats
Anmälan officiell utställning senast: 2011-09-28
OBS!! anmälningar inkomna – eller betalningar gjorda efter den 28/9 godtages ej
Plats: Möbeln Tierp, Grevegatan 19
Friskkontroll (gäller för båda utställningarna): 09:30 - 10:30
Bedömning: 11:00 - framåt
Den officiella utställning börjar efter den inofficiella
Arrangör: Roslagsråttan
Inofficiella Klasser & Domare:
Standard- Johanna Ivarsson
Pet Class - Lycia Boklund
Agility A&B - Lycia Boklund
Officiella Klasser & Domare:
Standard - Johanna Ivarsson
Pet Class - Therese Granath
Agility A&B - Lycia Boklund
Utställningsansvariga:
Gail Adam (Info kommer)
Johanna Ivarsson 0175-15012 (vänligen ring ej efter kl 20.00)
Anmälningar
skickas till:
Gail Adam
Högåsvägen 101
74141
Knivsta
Har du titlar på gång? Nämn i så fall även dessa, men glöm inte att ta med ifylld titelblankett på utställningsdagen!
**Övrig info:
Det är ej tillåtet att sälja bebisar i samband med
mässan/utställningen. Leverans går bra men det ska meddelas i förväg.
Det är inte tillåtet att ställa någon form av nakna
råttor – eller råttor med manx på någon av utställningarna.
**
Info ang inofficiell utställning:
Inget medlems - eller registreringskrav. Utställningsresultaten är inte poäng eller titel grundande. OBS!! Råttan/råttorna ska genomgå & klara friskkontroll på morgon för att få ställas.
För vägbeskrivning se hemsidan: www.com.to/mobeln
Det går även bra att kontakta mig här på rif om man har frågor ang vägbeskrivning eller kollektivtrafiken.
Varmt välkomna

Om någon kan fixa textstorleken vore det super.
Finns tyvärr bara HTML-redigering för artiklar (idiotiskt nog), inte inlägg…så sudda och skriva om som gäller… :(

#2 Nä då får det va

Yay! Passa på nu när det är utställning för både reggade och icke reggade råttor, medlemmar och icke medlemmar. :)
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Helt TOPP!
Men en tisdag? Stämmer det? Eller har jag räknat fel?
"Din verklighet är inte Min verklighet"

#5 Nä det stämmer inte . Det ska vara en lördag. Jag som var trött när jag la in annonsen men nu är det ändrat.
Hoppas vi syns där.
jag kommer nog oxå :)

Har bokat in det i kalendern nu! Får se hur många pojkar så hänger på! 
Starkt jobbat! För vi kan ju inte nöja oss med en utställning under hösten här i öst! =)

#8 Skoj . Nä en utställning är för lite håller med.
*TASS* :D
Får våldgästa wintermyna med råttor och en bulle om inte någon ska köra från detta håll :-P.. Annars är det kört att komma dit till frisken
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#11 Tar du dig till Uppsala till strax efter 9 kan du åka med mig =) kombi med ac = mkt plats
#12 det vore ju toppen :-D

#13 bara att höra av sig när det närmar sig =) här eller på FB 

Sista anmälan idag (igår)! Kom igen nu!
Oh, oh! Jag vill åka! Måste kolla om det finns några anslutningar från Falun…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Finns fyra sovplatser här om man vill. Det tar högst en kvart till utställningen beroende på om man åker tåg eller bil
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh jag vill! Men bor i norrbotten och antar att ingen därifrån ska dit? :( Inte kul att åka själv, när man har lite "rese skräck"
Mvh. Sanne & Djuren
Hmm… Några frågor: Vad kostar det att ställa råttor i den inofficiella? Det står att det är ok att leverera råttor (bäbisar, men antar att det gäller även vuxna?) men att man måste meddela sånt innan, vem meddelar man det? 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Whooo! Blir första utställningen som jag faktiskt ställer ut på XD Fast jag fick ju bära runt på Johannas "gris" på stora pet haha, så jag kan ju LÅTSAS att jag har vana eller nåt. XD
Blir tidig morgon dock. Och syrran kan inte följa med då hon jobbar den dagen. >.> Hmmm…. Lång resa att göra själv, men jag har ju Sirius (hunden) och råttorna i alla fall. >.<
/ramblings
Gud vad roligt! Jag ska ställa ut 5 kaniner på utställningen, ska stå och hänga och kika på råttorna också :) Synd att mina brudar inte är så jättetama än (bara 6v), annars skulle de ha hängt med :)
Brukar ni ha råttutställning på våren också?

#19 Kontakta utställningsansvarig. Jag vet att jag hade satt pris på den inofficiella men det kom inte med på hemsidan eller i tidning. Är lite osäker på vad jag skrev
Inofficiella på tierp är 25

putt

Blir inget för mig och mina småpojkar, förkylning här hemma (note to self, don't forget the wondow when leaving home).
Hoppas ni andra får en helt toppendag i lilla Tierp!
Åh det hade ju varit supermysigt att åka på utställning, dessvärre jobbar pojkvännen och jag ska ut på staffepromenad. Men hoppas att ni får ha en fin dag allihopa och lycka till på utställningen! :)

Hur blev dagen för dem som vet? Jättenyfiken!

#27 Vi sakna dig & råttorna "l"
Som alltid är/var Tierps utställningen mysig med en hel del att titta på och även handla. Fick klämma på massa råttor och även bebisar. Fick verkligen slå knut på mig själv för att inte komma hem med nån extra. Blev dock störtför'lskad i Sockerråttans lilla mink hona som bara satt och knastra i min famn. Även en av Snöis grabbar visade sig vara helt underbar.
Grattis till er alla som vann!!!
Tänkte att ni för berätta själv om era fina råttor o rosetter. Lite synd dock att det var så några som ställde då vi hade en långväga domare. Hade gärna ställt om det inte var för att jag skulle sekretera. Men men det kommer fler gånger.
Tack alla ni som var där och ställde upp/ut. Det är gott att få skratta så mycket som jag gjorde idag.

#28 Aw! Tackar! Får ta en tripp hem till dig och snacka lite skit 
Var det många som kom på den inofficella?
Hade hur kul som helst! Och är väldigt nöjd med alla priser pojkarna och Skugga drog hem haha.
Nästa gång (i nov) ska jag försöka få med mig syrran och ÄNNU fler råttor XD (som då har vuxit sig stora nog). Ska börja skriva anmälningar för alla snartish hehe.
Fick även med mig två svarta flickor från Snödrottningens kull så att syster yster skulle få klämma lite på dem och se om de ska bo här.
Den ena ska i alla fall det fick jag höra för en stund sedan, även om hon inte hunnit umgås en massa med de ännu. (;
Det var jättemysigt på utställningen. Kan kanske iof ha påverkats av att min svarta skönhet kammade hem bästa pet (spöade sin bror med en hårsmån) och domarens favorit i standard plus vann bästa avelsgrupp i både pet och standard och hennes son vann bästa junior i standard (de ställdes inte i pet). Heja Snödrottningen!
Tack Lycia för världens finaste skrutt och tack alla er andra för en snorrolig dag! Jag lärde mig massor.