Peewee fundering
Kom att tänka på Peewee produkten, en speciell kattlåda med ett strö tillhör lådan. Ni som inte vet vad jag pratar om så är det en kattlåda med två skikt, se bild, man har i peeweeströt i den översta och då katterna kissar så ska ströt lösas upp och åka genom små hål ner till den undre delen medan det torra ligger kvar..
Det står att det inte ska lukta, det som är blött, men det tror jag knappast på ^^'
Men till saken, har en gd rival, se nästa bild. Som jag just nu bytt plats på bottengallret och plastbottnen så ströt ligger direkt på plastbottnen som hålls upp av gallret.
Om jag nu byter tillbaka så plastbottnen är underst, och lägger på gallret igen som det ska vara. Får dock lätta över någe finare nät, på med peewee. Borde de inte funka rätt bra då? mina rådisar lyckas ju kissa utanför lådorna en del, och med peeweemetoden så skulle man väl slippa städa så mycket, elelr åtminstone inte behöva byta strö så fruktansvärt mycket. Att man bara drar ut plastbottnen och tömmer den.
Kommentera gärna om du har någon erfarenhet av peewee också :)

jafg har inte haft peewee, men jag har använt eldningspellets, vilket är i stort sett samma sak, men annorlunda prislapp…visst, det luktar inte så mkt, men det är väldigt hårt för råtttassar att gå på, och oftast är både peewee & eldningspellets gjorda av barrträrester, vilket inte är så bra för råttor
You can't spell Bitchy without Itchy
gran & furu, enligt hemsidan, hmm, tänkte inte på det, hr själv haft de där träpelltsen i början, hårt och jobbigt. Tyckte peeween såg ut som det "mjuka" toa lätt :P

däremot är peewee/eldningspellets väldigt bra att ha till kaniner
(spec långhåriga då de inte fastnar i pälsen)
You can't spell Bitchy without Itchy
ja det är de verkligen