Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 707 ggr
Susanna_w
0

Iskallt.

Nu börjar humöret tryta och oron växa! Där vi bor stänger föreningen av värmen på sommaren och sätter på det sen på hösten. Nu är det svinkallt i våran läggenhet. Kan inte göra så mycket för jag jobbar hela dagen i dag och detsamma igår. Men har skrivit ett mail. Tänker på alla mina pälsbollar, rädd att dom kanske blir sjuka. Sen vet jag att jag kanske är lite mer nojjig än vad jag borde vara?! Men kanske ska ställa in buren på toaletten under dagen där det är varmare?

Fattar inte hur man kan vara så himla dum att inte sätta på elementen nu mitt i hösten. Tänker på som som även har barn -.-

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Jinaum
0

Var typ samma här i min nya lägenhet. Mitt rum var svinkallt och de sattes igång nu i oktober.

grejen dock med råttor så vitt jag vet är de mer känsliga för drag än just kylan. Men man förknippar ju lätt kylan med det ändå. Måste kolla mina fönster tror jag innan vintern så det inte är att det inte håller tätt.

mieeow
0

Vi bor också i lägenhet, och elemtenten sattes nyligen på. Jag gick runt och frös länge innan de sattes på, inte kul :c

Men om du är orolig så kan du lägga in massa filtar? :)

hus-musen
0

Massor med fleece och sen så om du kan köpa en luftfuktare med värmeinställning så är det jättebra. 
Här har värmen knasat de senaste 4 åren, har hänt att jag vaknat och haft 12 grader varmt i badrummet och kanske 15-16 i vardagsrummet där råttorna står.

Qui dormit, non peccat

Susanna_w
0

Vet allt skillnaden mellan kyla och drag. Anledningen till att jag är orolig är just för att i morse nar jag pussade på dom som jag kände att dom var lite kalla. Jag la in en vintersko i buren och lite fleece filtar innan jag stack till jobbet imorse. Men är nog bara jag som är lite töntig med bebbarna. Better to be safe then sorry.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Zolah
0

du kan ju alltid ta in ett värmeelement och komplettera med att se till att det finns mycket vatten i lägenheten ( skålar med vatten, så inte luften blir så torr )

trixi120
0

Vi bor också i lägenhet och det är kallt och dragit.De satte på värmen för ca 2 veckor sedan men jag tycker att det är kyligt fortfarande.

Vi ringde förra hösten och klagade men de säger att det går på automatisk termostat.

Vi köpte förra hösten olje element till råttorna som står nu vid råttornas bur.Tog fram den redan i sept.Går på svagvärme på dan och högre värme på kvällen.

Cis-j
0

Har också haft lite kyligt nu innan de satte på elementen, men det bästa du kan göra är att slänga in en massa fleece till dem. Ljummet vatten i vattenflaskorna och servera maten lagom varm - inget kylskåpskallt mao.
Skulle de bli lite snoriga trots detta så ge dem lite rooibos-te men en skvätt honung och lite vitlök som fått ligga och dra i tevattnet innan.