hjääälp
Kan den ha haft en varböld där som har spruckit? håll det rent.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
JAg har ingen aning..
Kan jag göra rent med Jodopax?

Ring och rådgör med en veterinär. Alltid det bästa alternativet. Kan mycket väl vara en böld som spruckit. Då blir det läbbiga sår efteråt. Luktar såret illa? Varet som kommer ut ur en ev böld luktar pyton rent ut sagt. Våra katter har haft flera bölder efter kattbett. Så jag har gjort rent några stycken. Spä ut jodopax och tvätta med. Går även alldeles utmärkt att använda koksalt som kan köpas på apoteket eller göras på egen hand. Vet tyvärr inte receptet. Men det finns det kanske någon annan som gör?
Men RING en veterinär och rådgör med dem. Alltid viktigt!
Jessica
Min Bubblan (katt) fick en varböld under hakan, jag rengjorde bara med Klorhexidin (det svider ej) då den hade spruckit. Var aldrig till veterinären med henne i o m såret såg fint ut.. Men var noga med att rengöra 2 ggr/dag. Och hon fick gå ensam så de andra katterna ej gjorde så det blev ngn infektion. Nu är det ju skillnad katt o råtta.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag kommer förbi o tittar imorgon om du vill?
#6 Tack så jätte mycket Mandymoo! 
Se till att det är rent och snyggt, du kan tvätta med koksaltlösning som man enkelt gör själv.

Det såg så rent fint o torrt ut imorse så det kommer att läka ihop på ett par dagar *ler*

Så bra att der ordnar sig för din råtta.