Bebisen blöder=(
Jag har en 6v bebistjej här hemma som jag imorse upptäckte att de rinner lite utspätt blod från hennes slida.
Jag har ringt vet och har en tid idag 15:30
Men jag undrar nu vad detta kan vara`??

Kan vara livmoderinflammation om det kommer från slidan, väldigt allvarligt isåfall och hon behöver medecineras.
Är det från urinröret kan det vara urinvägsinfektion vilket oxå behöver medecinering.
Qui dormit, non peccat
Det är absolut från slidan och inte från urinröret

Hur är hon annars? Pigg, äter bra och dricker?
Qui dormit, non peccat
Jadå hon va jättepigg imorse och äter som en häst.. piper lite mer än vanligt när jag tar upp henne men annars helt sig själv.
Nu är hon trött däremot o har somnat, hon fick följa med till plugget med en utav mina andra som sällskap eftersom jag inte hinner hem emellan till vet.
Nej vad hemskt! Stackars tös! Du måste meddela hur det gick sen!
Mvh. Sanne & Djuren
Jag vet inte, har aldrig haft honor, men det är inte så att det kommer blod från slidan när de löper eller gör det aldrig det på råttor? Någon som vet får gärna bekräfta. Annars kan de väl bli lite extra pipiga när de löper.

#6 Näe de blöder inte vid löp. Enda gången de blöder från slidan vad jag vet är vid livmoderinflammation och när de föder då förståss.
Qui dormit, non peccat
Se det som ett "gott" tecken att hon blöder i alla fall, då går det oftast att medicinera bort. Har livmodern hunnit börja vara så är prognosen genast sämre. Om hon hux flux slutar blöda är det heller inget gott tecken, det innebär att livmodern stängt sig. Då kommer blod och var inte ut, utan infektionen fortsätter utvecklas utan att man märker innan det är för sent.
Livmoderinflammation är inget som går över av sig självt utan måste behandlas, så det är bra att du fått en tid hos veterinär. Ju snabbare behandling sätts in, desto bättre.
Bra då vet jag att jag gör rätt att ta dit henne idag=) hoppas hon blir bra snart min lilla flicka
Lycka till! Håller tummarna. 
NU har vi varit hos vet som trodde att de va antingen urinvägsinfektion eller livmoderinflammation så nu är en antibiotikakur med baytril påbörjad så blir hon förhoppningsvis bättre snart=)
#11 Skönt att höra :) Lycka till och jag får hälsa "krya på dig till råttisen"
Mvh. Sanne & Djuren
Ååh :/ lilla stumpan då! Hoppas hoppas hon blir bättre!! Massa snus på henne!
Hur har det gått??
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
bra=) hon går på baytrilkur nu i 10 dagar så hoppas vi att det löser sig för min lilla bebis
#15 skönt!
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.