Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 788 ggr
[FukkingTubbie]
0

(K) Voljär

Hej.

Är på jakt efter en ny voljär och tänkte kolla här om det kanske fanns någon som har något, innan jag rusar in i första bästa zooaffär och köper ^^

Jag vill ha en voljär som är stor nog till 5-6 råttor. Större funkar med, men vill inte heller ha värsta bamsingen då jag inte har några planer på utökning av flocken utan snarare nedskärning.
Voljären ska vara på hjul och jag ser hellre att den är hög än att den är mellanhög och jättebred samt djup.
Buren bör finnas i trakten Blekinge/Småland eller kunna skickas med bussgods eller liknande.

Någon som sitter på något de vill bli av med där ute? :P

Marina
0

Jag har burar till salu för 500 kr st!! Jag bor i Karlskrona. De är gjorda i ekmelanin, som en garderobsstomme (de är tillverkade av ett företag som är möbelsnickare). De är 2 m höga, 60 cm breda och 60 cm djupa. Varje sån stomme är liksom uppdelad i två burar uppepå varandra, så det är två burar som är 1 m höga, men man kan lätt såga upp ett hål och göra det til len bur på 2 m höjd om man helrle vill ha det. Har 3 sånna här stommar (6 burar) till salu. Jag köpte dem för 1500/kr st och säljer dem billigt nu därför att nätet på dörrarna behöver bytas ut.

Du får gärna komma och titta på dem om du vill det.

Marina
0
Marina
0

Jag har förresten en voljär på hjul också, har haft sugar gliders i den och de utsöndrade nåt klibbigt sekret så när vi skulel ställa undan den tvättade vi av den noga och nu har den tyvärr rostat lite för det.

Men den är hel och funkar bra, köpte den för 3000 kr. Länk till den:

http://www.zoonen.com/annonzparken/annonz.asp?oid=2432740

[FukkingTubbie]
0

Voljären kändes lite för bred..
Men, de där träburarna, hur är det - börjar de lukta lätt? Är sånt jag oroar mig för vad gäller träburar :P

Marina
0

Nej, jag har haft dem till chinchilla i flera år och de luktar inget =)

[FukkingTubbie]
0

Är den lätt att städa?
Och, hur har du gjort när du störstädat dem (torkat ur hela burarna)?

Jag ska fundera lite på det, och prata med mamma ^-^

Marina
0

iom att stommen är gjord helt i ekmelamin så är det ganska plastig yta eller hur man ska säga, blank..så det går superlätt att bara torka av insidan av buren.

Marina
0

Det är en låda i botten som man kan dra ut och bara tömma och torka ur varje gång man ska städa.

[FukkingTubbie]
0

#7, låter jättebra dte där, och jag är väldans intresserad! Bara några frågor till:
Hur ser buren ut invändigt? är det svårt att inreda den?
Går den att montera ned på något sätt, eller behövs släp för att hämta den?

Marina
0

Jag skickade dig ett pm förra veckan =)