Funderingar på bok
Det har ju efterlysits en hel del om råttböcker. Jag funderar på att sammamställa en genom er erfarenhet, men hjälp av google och andra källor. En RIKTIG bok för tamråttor!
När jag får tid skall jag gå igenom allt mellan himmel och jord om vad som sagts här och använda svar på frågor härifrån (eftersom alla svarat olika använder jag det som majoriteten svarat på och det som verkar vettigt). Inte en frågor och svar bok, utan skriva en hel text om ämnet.
Vad tror ni? Självklart ska alla få läsa den och lämna synpunkter.
Någon kanske vill sammarbeta?
*tass*
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Skulle vara rätt kul, finns så mycket osant i dagens böcker så man vet ju knappt vad som är riktigt.
Kan hjälpa till med fakta osv om det är intressant :)
Qui dormit, non peccat
Men gud vad bra! :) Sa till systern att vi borde införskaffa lite råttböcker så vi kan läsa lite om dessa underbara djur som nu blivit del av vår familj. Svaret blev "det finns inga vettiga böcker om råttor". D: Jag blev naturligtvis förkrossad (eftesom jag är en boklus). Så en "riktig" bok om råttor hade varit jättemysigt. :) Go for it!
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
jättebra idé! snacka gärna med lite veterinärer, och uppfödare, och ha källförtäckning så boken blir trovärdig även för dem som random hittar den i någon affär ^
Kan hjälpa till på de sättet att jag köper den så fort när den kommer ut
haha.. nä men hoppas verkligen att de dyker upp någon inom rimligtid! :) Som sagt: GO FOR IT!!
Mvh. Sanne & Djuren
Vi är nog många som tänkt den tanken :)
I'm in!
Vad kul med så bra respons allihopa!
#6 Eftersom vi bor i samma stad kanske vi kan arbeta tillsammans på ett djupare plan? Interwebz is the shit men man vet aldrig!
Kommer kanske publicera lite texter och ser vad ni tycker innan jag "godkänner" den!
En här på sidan har ju gjort en bra bok, grodan heter användaren iafl ^^
#7 Ja! Tror jag la till dig på facebook för inte så länge sen? Om jag minns rätt o.O xD
Sen så har vi ju den söta "Lilla Råttboken" också i artiklarna, med sina underbara illustrationer! :D
haha har haft samma tanke på att skriva en bok XD
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
#9 HAHA va!? Vad heter du då? Brukar inte godkänna personer jag inte vet vem det är :P
Jag skrev själv en bok om handhållande och uppfostran av tamillrar och liksom där är råttböcker behövligt! Dock är det inte så lätt att få publicerat.. Men kämpa! När du är färdig kan jag tipsa som Recito förlag. :)
Min pappa tipsade mig om en hemsida som publicerade böcker på internet… dock finns det oftast barnböcker, men det mesta kan tydligen bli publicerat där. Den där råttboken för barn bland artiklarna hade ju passat perfekt där! men också en bok för äldre, om man inte lyckas få den publicerad :)
#11 Minns iofs inte om det blev godkänt eller ej, kollade aldrig av xD Men Mikaela heter ju jag. Har en svartvit ansiktsbild på fb :)
#14 Jaha, e det DU!? xD Godkänner förfrågan då ^^
#15 xD Sitter och megalikear på dina alster nu, sjukt duktig!
#16 Haha, såg det :P Kom hem från fika så ba: va? 8 nya händelser? Så var det du som likeat typ allt :P