(K)Hane/hanar
Jag letar efter 1-2 hanar.. Det känns lite som att springa på direkt efter jag fått ta bort en råtta. Men en av de två jag har kvar är 2 år och den andre behöver lekkamrater.
Så jag skulle vilja ha 1 eller 2 hanar. Helst bebbar då det är lättare att få in de i flocken.
Jag är inte petnoga med vad det är för färg eller liknande. Rex vore roligt men inget krav alls. Jag vill bara ha sociala råttor.
Vart de kommer ursprungligen ifrån berör mig inte så stenhårt. Det är kul om man får veta något om föräldrarna eller så. Så man kan få höra lite om hur råttorna troligen blir när de blir äldre. Det är till sällskap jag ska ha dem så.. Det är främst sådana egenskaper jag vill åt som är sociala. Soffpotatisar till pigga agility råttor.
Jag bor i Falköping Västragötalands län.
Jag kan åka runt till tex örebro eller göteborg för att hämta. Längre än så blir lite problem.
Man får jätte gärna höra av sig eller tipsa mig om råttbebbar.
Man kan nå mig här på iFokus då jag är här rätt ofta. Eller så kan man nå mig på
Vet inte helt vad som är bokat eller ej. Men kan finnas nån hane kvar ur min nuvarande kull. Vet mer när de är runt 2 veckor. Födda i söndags :-)
Kullen: http://zlitter.webs.com/nuvarande.htm
Min påbörjade släktforskning på pappan: http://zlitter.webs.com/candyman.htm
Mammans sida: http://zickanhonor.webs.com/error.htm
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ska få en kull runt November, men de kanske är lite sent, du kan läsa mer om både mig och mina råttor på

*tass*
Ursäkta att jag lånar tråden lite Jinaum, men jag är också ute efter två hanar att starta upp hanflocken med, dina mycket låter intressant Zickan :3
Jag bor i Skövde så tänkte att man kanske kunde lösa transport ihop i så fall eftersom vi bor rätt så nära :)
XOXO//Hua~

Som sagt, hittar ni något så har jag vägarna förbi skövde den 14/15:e oktober. Är flexibel och kan åka både via Jkpg eller Askersund då vägen är ca lika lång.
Vet att det finns kull hos shannaras, katoz kommer snart ha om hon nu inte har redan, ladugårdens kanske har.
Finns massa tjuvparningskullar sista månaderna som troigen finns några kvar som söker hem.
#3 Lätt :D Det skulle ju bli jätte bra. Det är ju bara ne 20 min mellan så. Kan man ju ha råttfika någon gång med ^^
#1 Är det inte Connecticut king råttan heter? Får för mig att den råttan är bror med råttan jag fick ta bort förra veckan. Inte säker dock. Väckte bara ett frågetecken hos mig. Men den verkar intressant ^^
#2 Får se. Kan bli en aning sent då man aldrig vet hur det går med ålderdom. Vill inte att lillkillen skall gå ensam så jag vill gärna få hem en bebbe så snart som möjligt.
#4 Vad snällt ut av dig Lancia :D Underlättar väldigt mycket i att hitta råttor.
#6 Ne connecticut kid är pappan. Kolla länkarna ;-)
Jag hoppas på smått inom 3 veckor. Då bl.a. Bu, sm, rubl i velveteen och släta. Dumbo och db.
Katoz
Vapenkullen finns ju. Har inte kollat så noga så har ingen aning om det finns några kvar eller så, tänkte bara! :D
Jag har ett gäng bebisar här hemma som är redo att flytta hemifrån snart. Dem blir tre veckor på lördag. :)
#7 Ah ne för jag vet att hon har sålt en rått bebbe som heter conneticut king nämligen som är från lilje kullen som Mont Blanc var ifrån så det pinglade bara lite i bakhuvudet å vart nyfiken.
#7 Ah ne för jag vet att hon har sålt en rått bebbe som heter conneticut king nämligen som är från lilje kullen som Mont Blanc var ifrån så det pinglade bara lite i bakhuvudet å vart nyfiken.

#6 Jaaa eller hur! Råttfika låter super :D
XOXO//Hua~
Dess värre kommer jag inte kunna te emot någon bebbe vid den 15e. Men jag letar fortfarande efter sådana som kan vara leverens klara i november och frammåt.