Tomat?
Är det någon här som vet hur det är med tomat? Kan man ge det till sina råttor? Eller är det bättre att låta bli? Har för mig att man inte ska ge det till dem. Så jag har inte provat.
Jessica Tårtan och Blixtra!

Jag brukar ge en liten bit nån gång ibland, vaniljfil är favorit hos alla mina tillfälliga och ständiga råttor(sitter råttvakt åt mini gubbs, syrrans två råttherrar). Alla fyra älskar det, ger dem jämt slumpen när jag ätit fil. :D
Jag har hört att man bör undvika tomat pga att det kan vara allergiframkallande, men hur sant det är vet jag inte. Har inte brytt mig speciellt mycket om att kolla upp det eftersom tomat inte är en speciellt stor näringskälla i alla fall, så det gör inget om man undviker det.
#1 Fast vad har fil med tomat att göra? :)

Tack för svaren. Låter nog bli tomat helt och hållet. Det finns ju så mkt annat man kan ge dem att äta.
Jessica
alltså tomat kan man ge i liten mängd, samma med äpplen, annars kan de få utslag runt munnen.
Jag ger mina tomat nån gång, sällan. Brukar va ganska omtyckt!

Haha, nej det har du rätt i Ninja, vet inte vad jag tänkte där, var nog ett tips på nått gott och ge om hon var orolig för tomaten. Det finns ju massa annat gott att smaska på menar jag ;P